måndag 26 augusti 2013

Kan du vissla Johanna? Nä, det har jag glömt bort!

Hejsan hejsan!

Ja så har vi väl alla landat lite så här efter den stora dagen. Kändes skönt att sova ut lite men ganska så snabbt efter vaknande var det åter jobb med Barncancertrampet. Denna gång gällde det att summera ihop alla som varit med i utlottningen av diverse priser. Totalt lottade vi ut 20st olika priser av 152st namn som frivilligt lagt namn och telefonnummer i den hemliga lådan så att säga. Så idag har jag ringt runt till alla vinnare. Det var kul och varje människa jag talade med var dels lyriska över arrangemanget och självklart blev dom ju glada att dom vunnit. Det var allt från cykelhjälmar, kylväskor, cykelpumpar och andra cykelrelaterade tillbehör. Ja, samtal som dessa är alltid kul att ringa ju. Nu ska jag lämna att priser till Håkan på Bike Brothers som lovat vara behjälplig att lämna ut dom.
Ja, det har varit ett slit utan dess like men alla har varit nöjda och glada och vi hade även en himla tur med vädret. Så nu är förväntningarna på nästa års upplaga av Barncancertrampet skyhöga.
Som ni ser var det en härlig blandning av folk. Här blandades elitcyklister med glada amatörer och motionärer. Här blandades gamla och unga, långa och korta. Men alla hade samma mål, att stödja kampen mot barncancer.
För mer information om dagen som sådan rekommenderar jag:

https://sv-se.facebook.com/pages/Barncancertrampet/542035202494539

http://www.barncancertrampet.org/

Japp, nu lägger vi dock detta till handlingarna men jag hoppas vi alla ses nästa år igen.

Annars är det bara finfint men ska försöka hinna med en hel del andra grejer denna vecka. Dels har jag ju några sjömärken beställda igen. Det måste jag försöka fixa innan nästa helg. Sedan ska jag köpa en byrå till Hanna efter önskemål. Det måste jag också ha klart innan helgen. Mitt i allt ska jag ju börja jobba också men det sker först på onsdag. Kan bli spännande att se hur mycket som finns där. Är dock rädd att det blir en och annan övertidstimma de första dagarna..suck. Mitt i allt ska jag hinna med ett styrelsemöte också...suck igen. Men men, det blir nog bra.
Men annars är jag faktiskt ganska nöjd med semmen. Jag har fått en hel del gjort och och jag tittar på den agenda jag hade inför denna sommar har jag hunnit med det mesta och lite till. Bara det är ju värt ett plus. Jag har ju heller inte sovit bort hela semestern, något som vissa trodde jag skulle göra. Dock inte jag själv..haha

Just det, på tal om inget så har jag fått nya grannar som bor på våningen över. Det är två vuxna och ett litet barn som nog är ca 1 år. Det skumma är att dom verkar gå och lägga sig vid typ klockan åtta. Ja, det är alltid knäpptyst och mörkt då. Jag menar, klockan åtta...då har ju en annan knappt kommit hem från antingen jobb eller aktiviteter. Hm..skumt. Antigen är dom väldigt sömniga eller går dom upp aptidigt. Men det har jag heller inte hört. Jaja, alla är vi olika ju.
Fast jag kanske sabbade för dom härom natten då jag startade tvättmaskinen klockan halv elva på kvällen och sedan torktumlaren halv ett på natten. Jag hoppas dock att det inte hördes dit upp men man vet ju aldrig. Å andra sidan har jag inte hört dom tvätta heller. Men som sagt, stör man så gör man...unge för som Inga Sörman om ni minns henne. "Inga Sörman, Inga Sörman kommer alltid för sent. Kommer man för sent så stör man, det gör Inga Sörman..." Hon gick i Magister Flykts klass, om nu någon minns denna gamla animerade serie. Av skaparna till Kalles Klätterträd tror jag.

Nä nu är det dags av avrunda. Söndagen har nu övergått till måndag och för vissa av er väntar jobb och skola. Själv ska jag ta en liten sovis sedan ta tag i dagens äventyr.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar