måndag 5 augusti 2013

Not another teen movie..???

Hej hej!
Så var även denna helg över och om jag förstått det hela är det många som kommer att börja jobba på måndag. Ja, nu vet semestern är slut för denna gång, husvagnar ska dras hem, stugor vinterbonas och tälten slängas på tippen..kanske. Men själv har jag inte dom problemen för jag har ju min semester kvar, hehe.
Ja, varmt är det och varmt kommer det förbli ett tag till, i alla fall här. Helgen har dock varit bra med gill, öl, grill, ännu mer öl och så lite grill till. Nu är dock min kol slut så det blir till att köpa hem mer till kommande grilläventyr. Å andra sidan är jag iväg nästa helg så trots att vädret blir bra hinner jag inte med någon grill.

Ja på tal om film har det hunnits med båda filmerna om Iron Man samt två stycken amerikanska skol filmer. Kan väl meddela att alla fyra filmer var och är skitdåliga men ändå skulle vi titta på dom...suck. Men men, nu är det gjort och nu behöver man inte se dom mer på ett tag. Men bäst av alla var nog ändå "10 orsaker att hata dig", en klassiker från..hm 1999 tror jag. Så den kan ni se om ni gillar High School filmer med romantik...haha

Imorgon måste jag även fixa lite inför "skolstarten". Hm, ja så kan vi kalla det och många har tydligen känt sig kallade men få kommer att väljas ut. Känns ganska gott att den som väljer är jag! Man ska ju gå efter magkänslan och det gick ju bra sist. Men vi får se vad som händer men det är faktiskt lite spännande. Hm, ja det kommer bli en hektiskt vecka och vissa saker är jag faktiskt dubbelbokad på. Kom även på att träningen börjar på onsdag men det får bli utan min medverkan för jag har förhinder. Nu kanske det inte kommer så många men ska i alla fall avisera tränarna att semestern är slut.

Hm, ja nu har jag faktiskt bara en vecka kvar sedan går jag själv äntligen på lite semester. Har jag tur slipper jag även "jouren" men får nog räkna med ett och annat samtal samt lite jobbrelaterade mail. Men det kan jag ta för det har jag ju dock delvis betalt för. Men självklart ska det bli nice med semme och jag har även lyckats med att fylla semestern ganska så mycket konstigt nog. Men ändå är inget av grejerna några måsten utan det kan jag beta av allt efter som. Har man semester så har man, så det så!

Känns lite bekymrande att hela 35 personer drunknat i sommar och fler lär det tyvärr bli innan alla badplatser stänger. Att drunkna måste även vara en ganska så plågsam död tror jag. Jag hoppas att alla som har små barn lägger en slant på att barnen får gå i simskola. Det kan det faktiskt vara värt!

Nä, dags att fixa lite inför måndagens äventyr.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar