torsdag 8 augusti 2013

Det var en gång en elektronisk sång...

Hej hej!

Dagen har varit som vanligt, dvs sjukt mycket att göra men det går i alla fall åt rätt håll. Hann även med att börja städa av skrivbordet. Har som mål att det ska se kliniskt ut när jag lämnar imorgon. Om det går vägen är en annan femma men jag hoppas jag hinner. Ska även ta med mig en massa pant och annat skräp som jag samlat på mig sista tiden. Men allt hänger självklart på hur mycket annat meck som dyker upp imorgon. Måste dock inom någon däckfirma och byta ett däck för jag tror jag har pyspunka..blääää. Men det är ju snabbt gjort och brukar kosta ca 200kr.

På söndag stänger fönstret för min karriär som hyresvärd/fastighetsskötare. Känns skönt faktiskt och jag tror jag vet nu vem som ska få äran. Det känns faktiskt bra och ibland kommer man jävligt långt med sin magkänsla. Hm, ja man ska nog alltid lita på den faktiskt och passar bara alla andra parametrar in så är det dumt att chansa. Så på söndag kommer jag ha alla kort på bordet och sedan blir det åka av vid månadsskiftet augusti/september. Det bästa av allt är ändå att det är my choice och inte någon annans om hur utgången ska sluta. Låter lite kaxigt men det är ju så det är.

Vädret har varit knäppt idag. Tunga moln har hängt här hela dagen och ca 18 blev det Rock n´ Roll för hela slanten. Ja det var ett skyfall utan dess like kan jag meddela. Regnet studsade på tak och gator och resultatet blev överfulla brunnar och en del översvämningar här och där. Är ju även torrt som snus i marken så det sväljer ju inte regnet som den brukar göra. Men men, livet ska vara ett äventyr och idag blev det ett blött sådant. Så ikväll har det inte varit läge för hängmattan.....

Nu har förresten vår catering på jobbet kommit igång men kvaliteten på maten har inte riktigt kommit igång. Vet inte om dom fortfarande är inne i någon form av semesterlunk men är det inte så, ja då har vi problem. Har ju alltid varit bra och god mat men denna vecka har det känts så där. Men vi får verkligen hoppas på det bästa annars blir jag sur. Visst, man brukar ju säga att du får vad du betalar för men det finns ju gränser.

Hm, nä jag tror det blir en viss Hanna som får äran. Har funderat som fasen fram och tillbaka men tror nog att det skulle bli bäst. Ska bara gå igenom kontraktet och skruva lite på det finstilta men annars så tror jag att avslutar det hela, ja ni vet seal the deal. Men som sagt...nja jag ska nog fundera lite till...några timmar eller så sover jag på saken. Eller bollar jag det med EG lite imorgon. Då ska jag även avlägga rapport om lill-EG. Det var ju en förvirrad upplevelse kan jag säga, men mer säger jag inte.

Slötittar lite på Jönssonligan får Guldfeber. Ni har precis som jag säkert sett filmen 1000 gånger men den har ändå fortfarande ett visst underhållsvärde. Det roliga är Sickans alla planer och i dessa planer ingår det ju alltid en massa saker som när man hör det låter som första klassens goddag yxskaft. Ja ni vet, "-Vi behöver en gardinstång, två trafikkoner, ett garnnystan, en flaggstång, en uppblåsbar anka...osv." Ja, lite kul är det trots allt. Sist men inte minst verkar alla lås, skåp och annat som har en relevans till alla brott vara signerat Frans Jaeger...
Å andra sidan är det extra kul att se hur samhället fungerade i en tid då mobiltelefoner inte fanns....
I dessa filmer spelas klassisk 80-tals musik gjort på Yamaha DX7, en synt som revolutionerade hela musikbranschen då den kom. Jag lovar er att 98% av alla poplåtar som gjordes på 80-talet hade en Yamaha DX7 inblandad, tro mig! Den lanserades 1983 och blev en mega succé trots att den bara tillverkades fram till 1986. Men världen var såld och sedan dess blev det mer regel än undantag att använda denna typ av instrument. Man kan säga att den elektroniska musiken blev rumsren.
Själv har jag en Alesis QS7 och den funkar kanon den också...
På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar