lördag 13 februari 2010

Borta bra med hemma bäst!

Oj, aj oj aj och lite till. Men nu är man hemma igen med några hjärnceller mindre, nedsatt hörsel (dock inte konstant hoppas jag) och då som sagt en liten släng av "kanske skulle man inte tagit den där sista ölen". Hur som helst, årets Kick-off var en trevligt tillställning och jag tror att vi alla var nöjda då vi halsov på bussen hem. Ja, just att det varit såååå trevligt kvällen innan gjorde att 95% av oss alla nog skulle ligga på soffan resten av dagen med ursäkten att det trots allt är OS nu.

Snön fortsätter att falla och idag kom nog ytterligare 12-15 cm. Snösvängen har bråda dagar och nu har nog årets kommunala budget för allt vad snöröjning heter gått helt åt pipan. Samtidigt är det lite kul när jag i torsdag hade Norrlands besök från Luleå som hävdade att vi hade såååå lite snö här nere. Men visst, allt är ju relativt och var sak har sin plats. Börjar dock mer och mer funderar på om man inte behöver bygga sig en egen Ark när allt smälter. Måste ju vara en enorm vattenmängd som just nu ligger oskyldigt vitt land och rike runt. Men som man brukar säga, syndafloden kan komma tidigare än man anar.

Har ändå aldrig förstått mig på det här med att åka Rodel.....

Läste att det nu finns familjer som måste gå till socialen eller på annat sätt få ekonomiskt stöd på grund av skyhöga elräkningar. Är det inte dags att regeringen vaknar till liv nu? Ska vi medborgare kränkas så till den grad att vi inte ens ska kunna leva under den tid vi har vinter här i landet? Sluta tjafsa om kärnkraften och starta upp allt som går att köra istället. Det skulle gynna alla, inte minst företagen. Vissa företag drar ju till och med ner eller i värsta fall stänger sin produktion eftersom det under perioder inte är lönsamt på grund av elpriset. Är det verkligen att gynna den inhemska näringsverksamheten? Ord som global uppvärmning och växthuseffekt har man knappt hör nu. Men men, vi får la se vad som händer.

Säljes: En styck ÄKTA autograf av Elin Lanto. Kan även tillägga att efter namnet finns ett litet hjärta också.
Har visserligen två autografer men den andra är redan reserverad...

Ikväll håller vi tummarna för "vi" skjuter felfritt i sprinten. Hade varit nice med ett guld så här i början. Sådan kan ju smitta av sig till resten av truppen. Just det, måste fundera på vadet som mina kompisar satt upp gällande antalet svenska medaljer. Hm, i Turin tog vi 14 stycken men jag är tveksam till om det blir lika många denna gång. Well, det tål att tänkas på.

Ikväll är det förresten Melodifestivalen...igen. Men nope, jag kommer inte titta. Är faktiskt inte ett dugg intresserad och kommer nog inte bli heller och det står jag för.

Hej hej så länge!
Eken

P.S Elin Lanto ska ju själv vara med i Melodifestivalen och jag får väl önska henne lycka till, men jag tror nog inte att hon kommer få representera Sverige....om man säger så.

P.S 2 EG, tro mig, löpsedeln är helt sann!!! Kraaam

1 kommentar: