måndag 1 februari 2010

Laban och Labolina

Att klaga på vintern vore lite synd men jag kan förstå att många börjar tröttna på den. Kallt, mörkt och svårt att ta sig fram är bara några av argumenten man hör just nu. Men passa er tunga när det är sol och 30 grader i skuggan förutsatt att det blir en toppensommar. Kontentan är att man nog aldrig är riktig nöjd. Egentligen tror jag att våren är den enda årstiden då folk klagar som minst faktiskt och det är ju ganska så ovanligt att folk går in i någon form av vår depression.
Tänk om vi bara hoppade över till exempel hösten. Då skulle först och främst landets ca 50.000 älgjägare skrika högt. Så att bara dissa någon årstid så där rakt av är nog smått omöjligt.

Heder, Rädsla eller Egenintresse…
Ja, där har ni tre orsaker till att starta ett krig. Tycker faktiskt det ligger en hel del i det och ser man till historien är det inte utan att man finner något av dessa påståenden om man läser mellan raderna. Nu menar jag inte bara stora världskrig utan dessa tre saker kan även ge upphov till grannfejder, familjetragedier eller konflikter på arbetet. Ja, jag tycker dessa tre ord summerar det hela ganska bra. Fundera gärna själva på detta och sätt sedan nästan i någon historiebok om krig så ska ni se att det stämmer.
Ta er sedan en funderar på vilket av dessa påstående som tex kan ha gjort att USA härjat i allt från Korea, Vietnamn till Irak och Afghanistan. Är det för sin heder, sin rädsla eller har dom ett egenintresse av krigen? Som sagt, fundera lite på det.

Om allt går håller jag och en föreningskollega på att sälja en av stadens häftigaste och i särklass mest udda reklamplats. Alltid lika kul att träffa andra innovativa och smågalna personer. Gå det vägen lovar jag er att ni får höra om det. Jag hoppas dock att priset inte är för högt men vi håller tummarna för att den tilltänkta sponsorn nappar.

Måste bara se kvällens Outsiders trots att jag vet det krockar med Familjen Annorlunda, Simpsons och Mannen som kunde tala med hundar. Men efter att ha sett trailern så måste jag bara se det. Verkar hur skumt som helst.

Nu ska jag göra annat!
/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar