lördag 6 februari 2010

Tidevarv komma, tidevarv försvinna



Japp så var ett stycke begravning avklarat och med den även ett stycke historia kan man säga. Men allt gick bra och alla var nöjda och faktiskt glada. Jag har märkt att det är stor skillnad på begravningar faktiskt. Vissa är otrolig sorg och smärta medan andra kan vara ganska så trevliga och harmoniska tillställningar. Det sistnämnda passa in alldeles utmärkt på gårdagens faktiskt.
Det jobbigaste på hela dagen var nog att lilleman spydde ner syrrans bil lagom när dom rullade upp på garageuppfarten. Men det skyller vi på att någon annan släkting helt missat att det fanns två laktosintoleranta personer med i följet så att säga. Men som sagt, på det stora hela gick allt över förväntan och över allt lyste moder sol…


På fredag smäller det. Då invigs OS och SVT ska sända inte mindre än 700 timmar. Fattar ni hur mycket det är egentligen. Det är sändningar mer eller mindre dygnet runt. Själv kommer jag att missa invigningen för jag kommer befinna mig på annan ort den dagen. Men jag sörjer inte för det. Känns inte så spännande att se någon tända en eld med hjälp av en fackla. Däremot kommer jag se några väl utvalda sporter då och då men några 700 timmar blir det verkligen inte tal om.


Nä, nu blir det till att jobba på några dagar till men även denna vecka blir en 4-dagars vecka kan man säga. På torsdag kväll kommer det besök och jag har lovat att visa vår lilla stad i en supersnabb sightseeing. Funderar som bäst på vad som är värt att visa upp och vad som kan vara. Men om man kör en slinga med start i city och även med mål i city tror jag man kan täcka in det mesta med allt från industri, nöje och Universitetet. Ja, det kommer att bl kanonbra det lovar jag.


På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar