lördag 27 februari 2010

Packa väskan, avbeställ posten och blås ut ljusen..

Idag har det varit fullt upp. Klocka 10:00 for vi ut till Mats jobb för att snicka. Mats på en hylla och jag på ett garage i miniatyr. Ja, jag förklarar mer senare. Men att beträffa en gammal skol-slöjdsal igen är som att backa tillbaka i tiden. Man minns ju med skräckblandad förtjusning alla ljusstakar, smörknivar och andra mer eller mindre lyckade prylar man snickrade ihop som barn. Men nu är det nya tider och en enorm fördel är ju att alla verktyg finns tillgängliga och man får också använda dom. Tänk bara att få köra svarv, cirkelsåg eller elhyvel. Well, får säkert anledning till att återkomma till mitt slöjdande.

Ikväll är Criminal Minds i rimlig tid...tack!

Curling måst vara en av de sporter som lever i total skymundan alla de år det inte är OS. Men när väl OS närmar sig blir det curlingfeber. Skumt.. men självklart säger vi ju grattis till Team Norberg och att försvara ett OS guld är ju inget enkelt. Se bara på Tre Kronor.
OS börjar ju faktiskt lida mot sitt slut och det ska bli skönt att slippa se den fula OS-mössan något mer. Den har ju blivit en allmän snackis men det är som sagt ful. Dock känner jag en person som tyvärr kommer få se möss-fan vare sig personen vill eller inte. Men det är en annan femma.
Annars får vi nog summera OS i Vancouver som ganska så okej.

Märkte att priset på korvbröd har gått upp. Då jag idag svansade runt på Citygross funderade jag lite över matpriserna. Jag la visserligen inte ner så mycket tid på det utan insåg att det påverkar inte mig ett dugg egentligen. Jo, skulle väl vara korvbröden då...

Kan meddela att det regnat idag. Regn är aldrig kul och regn på snö är heller inte så kul. Snön försvinner liksom då. En dags regnande och mildväder har gjort stora förändringar i miljön just nu och all den snö som låg så vit och fin förra veckan ligger nu isället blöt, brun och allmänt ful. Jag som hade hoppats på vinter några veckor till. Men jag kanske kan få min önskan uppfylld ändå. Räcker ju med några dygn med minusgrader så löser det sig alltid.

Just det, jag såg förresten curlingmatchen i natt och var så uppspelt efteråt att jag även såg hockeyn efteråt. Så det är ett rent under att jag kom upp i tid till snickarboa...

Kalla struntade i att byta skidor idag och vinglade in på en 6:e plats. Undrar hur det hade gått om hon bytt skidor. Men men, hon är ju en som inte behöver skämmas då hon landar på Arlanda på tisdag vid 17:20-tiden. Har ni vägarna förbi kan ni gå till Sky City och uppsöka Olympic Airport för att hylla hjältarna. Kommer ni till Arlanda tidigare så kommer curlingtjejerna dit ca 07:50. (Tre Kronor har ju redan landat men gjorde en ganska så anonym ankomst.)
Men som sagt, Kalla och resten av Skidlandslaget kommer på tisdag eftermiddag så kom i god tid för det lär vara en hel del som är där för att hylla. Av Sveriges 9 medaljer (än så länge..)har ju skidlandslaget tagit 5 av dessa så veva lite extra med era flaggor. Det är dom värda!

Nä, nu ska jag krama Aslan, tömma virreglaset och lägga mig raklång på sängen. Jag kommer nog sova som ett barn inom bara några minuter.

På återhörande!
Eken

P.S Kungen, drottningen och lille prinsen Fille har verkligen tajmat in sin visit i Vancouver. När dom kom, ja då kom även medaljena. Så alla ni som vill avskaffa monarkin kan kanske tänka om lite. Eller gör vi som med OS, dvs kör med en fungerande monarki varje OS-år. Snacka om kompromiss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar