torsdag 4 februari 2010

Cause I ´m a Hiphopper yes I am

Tillbaka i verkligheten igen efter en dags resande och annat smått och gott. Om man tyckte tiden gick fort 2009 så är det inte mycket bättre nu i början av 2010. Var tog januari vägen förresten?
Snön lyser med sin närvaro bildligt talat. På vägen hem hörde jag på den kompletta land och sjörapporten. Ja nu vet där det sitter en gubbe eller gumma och läser om ”Kattegatt väst till nordväst, 3-6 m/s, uppehåll, god sikt”. Ja ni fattar nog vad jag menar. Igår noterades plus en grad i Göteborg. Håll i er nu, för det var den högsta temperaturen som noterades i hela landet igår. Kan förresten meddela att norra Kvarken hade det jobbigt med all is. Men om jag förstått det hela rätt håller isbrytaren Atle på att jobba för fullt.


På lunchen idag käkade jag och min kollega, ja vi kan kalla honom Johan, eller ja han heter faktiskt Johan lunch på Donken. Det var verkligen inte igår vill jag lova. Egentligen är det inte ens gott men idag provade vi lyckan ändå. Efter en Big Mac och två cheeseburgare mådde jag nästan illa. Så nu är det banne mig bra med Donken för den här månaden. Fast nu har jag förresten lov att äta pizza igen. Fast det bästa är ju helt klart att hålla sig så långt bort som möjligt från dessa amerikanska frestelser.

På tal om helt andra saker…..

Engelsk version:

When I'm feeling blue
All I have to do
Is take a look at you
Then I'm not so blue
When you're close to me
I can feel you heart beat
I can hear you breathing
In my ear
Wouldn't you agree?
Baby, you and me got a groovy kind of love


Svensk version:

När jag känner mig blå
Då behöver jag bara..
Ta mig en titt på dig.
Då är jag inte lika blå.
När du är nära mig..
Jag kan känna ditt hjärta slå
Jag hör hur du andas..
I mitt öra
Håller du inte med?
Älskling, du och jag har en helskön sorts kärlek.


Hm, ja jag tror jag föredrar den engelska versionen. Att ragga på svenska språket internationellt känns ganska så menlöst men våra grannar finnarna har det nog värre trots allt.

Förresten har ni tänkt på hur jävla äckliga, sjuka och ohälsosamma vi vanliga personer är. Ja, i alla fall om man få tro reklamen på TV. 3 av 5 kvinnor har problem med huden, vi har munsår, fotsvamp, svamp, mjäll, fett hår, klåda, huvudvärk, led och muskelvärk. Näsan rinner och vi har halsont. Det låter ju nästan som om människan håller på att gå under. Men då är det ju tur att det finns botemedel för alla dessa krämpor. Eller kanske det är lika bra att lägga sig ner och dö, eller?
Fast sedan har vi ju tack och lov Riesen, ni vet den som är så bra att koppla av med mellan de olika byggena….

Jag har nu fått statusrapporter från både Elmo och Morris familjer och allt flyter på som bra det bara kan gå. Är så glad att dom har det bra och att deras nya hem verkligen är bra och underbara hem. Hm, ja det var två mycket speciella muppar dom där herrarna och det har även deras nya familjer insett. Jag frågade på skoj om någon av dom ville reklamera hundarna men svaret blev ett unisont NEJ. Åter igen, tusen tack Nordlund och Nilsson för ert underbara sätt och för att ni låter mina älskade hundar få en underbar framtid.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar