söndag 21 februari 2010

En snöig söndag i februari...

Helgen flyter på och trots rinnande näsa och feber har jag med glädje sett hur vi inkasserat ytterligare två medaljer detta OS. Ja, kanske rent av ett stycke svensk idrottshistoria..hehe Ikväll är det ju ny jakt på medaljer och jag hoppas verkligen att våra skidskyttar får revanch. Men vi har nog alla insett att det är mer än bara tur som ska till för att ta en medalj detta OS.

Vintern är fortfarande kännbart närvarande. Nu är det som sagt enormt mycket snö även här i södra delarna och mer ska komma. En sak som är positiv är att snön dämpar ljud och med alla snövallar här och där är det faktiskt ganska så tyst utomhus. Diskutarade med min gode vän T om det inte var dags för honom att köpa sig en traktor nu och sedan hyra ut sina tjänster. Att ingå i snösvängen skulle nog kunna vara ganska så lukrativ denna säsong. Men visst, gäller ju att ställa klockan tidigt i så fall.

Har inte riktigt bestämt om jag ska jobba imorgon utan det får dagsformen avgöra. Har egentligen inte tid eller lust att vara hemma men har jag feber och rinnig näsa kommer jag stanna hemma. Ja, när jag blir sjuk blir jag ju så där attans sjuk också. Ni vet, så där sjuk som bara vi män kan bli och det känns nästan som om döden är enda alternativet. Men med Treo och nässpray kan man klara det mesta. Sedan har vi ju ett så pass sofistikerat it-samhälle att det går att jobba hemifrån också till viss del. Hm, ja vi får la se hur det blir.

Förresten, när vi kanske framåt maj månad blickar tillbaka på vintern kommer vi säkert att ha lärt oss en och annan läxa. Många hustak kommer säkert ses över, SJ och Banverket kommer nog att få se över hela sin verksamhet och alla som tillverkar snöskyfflar bör nog redan då börja tillverkar dessa för kommande vinter. Kan meddela att i vår lilla stad är det helt slut på snöskyfflar i skrivande stund och ingen vet när det kommer nya. Hm, lite kul faktiskt för vem hade trott att en sådan pryl skulle bli hårdvaluta. Har till och med hört att det finns folk som blivit av med sina skyfflar på nätterna då man tyvärr lämnat dom utomhus.

Förresten, ni som gillar OS och vill ha lite annan info och andra bilder så kan jag rekommendera att ni kikar in på SOK´s hemsida.

Fan, jackan från Haglöfs var inte riktigt vad jag tänkt mig. Fel färg, del storlek, fel funktioner och ja..typ fel allt. Gör om gör rätt!!!

Nä, ska bädda ner mig och och se på American Loggers på Discovery. Men glöm nu inte att vifta med flaggorna och rätta in siktet så hoppas vi på ännu en kväll med svenska medaljer.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar