söndag 28 februari 2010

Jo tack, allt är bara bra här!

Vet ni vem Magdalena Gerger är? Ok, inte det, i så fall ber jag att få återkomma. Men först måste jag korrigera föregående inlägg. Skrev att Sverige tagit 9 medaljer men i skivande stund då fick vi en medalj till i form av ett brons i slalom. Bra!
Så nu vågar jag inte skriva något mer om medaljerna eftersom det just nu pågår en 5 mil där de svenska åkarna än så länge hänger med bra.
På tal om längdskidor så måste jag erkänna att Jacob Hård och Anders Blomqvist nog är dom bästa kommentatorerna just nu på SVT. Hoppas dessa parhästar även är med nästa söndag på hemmaplan för att guda oss genom Vasaloppet.

Om 17 dagar lämnar jag landet för lite själslig och kroppslig vila. Ska bli nice hoppas jag. Förmodligen kommer jag även pausa med bloggandet men får väl ta igen det när jag kommer hem. Räknade ut att efter hemkomsten är jag bara hemma två veckor för att sedan bege mig iväg ytterligare en gång. Den gången åt helt annat håll men jag ser verkligen inte mindre fram emot det ska ni veta. Jobba, vad är det liksom?

Såg att Gunde Svans dotter Julia Svan stakade in sig på en 18:e plats i Tjejvasan. Låter som ett ganska bra resultat för denna 17-åring. Hoppas bara hon får åka som hon själv vill och inte pressas allt för mycket av sina föräldrar. Jag hoppas också att det pratas om annat än just skidor där hemma vid middagsbordet.

Bläddrade lite i veckans agenda och ser att av veckans 5 arbetsdagar kommer jag endast vara hemma en kväll, suck. Det är föreningsmöten och jobbmöten både här och där men vad ska man göra. Det är ju visserligen en sådan period nu när allt ska börja rulla igång, inte minst inom föreningslivet men av någon underlig anledning brukar allt ske samma vecka. Har ju hänt förr och det är något nästan övernaturligt över det. Ja, jag menar av alla årets 52 veckor så kan man ju undra varför just allt måste inträffa under samma 2-3 veckor under året.
Skumt, sa Bill
Jätte, sa Bull

Nu kom även beställningsblanketterna för Tax Free som man ju kan beställa på flyget. Sedan ligger påsen fint och väntar när man kliver på för hemfärd. Som vanligt dissar jag nog det och får väl satsa på en spritresa ner till Tyskland fram i vår. Nu är ju felet att jag dricker väldigt lite vin och sprit så de flaskor som finns mer ser ut som prydnad och vittnar om en svunnen tid. Sedan är faktiskt inte allt billigare på Tax Free för er som trodde det. Dom pengarna kan man faktiskt lägga på annat om man hellre vill det.

Well, om några timmar blåser vi ut elden för denna gång och alla aktiva, ledare och publik lämnar ett regnigt Vancouver. Sist ut är som vanligt finalen i ishockey och denna gång är det liksom NHL mot NHL kan man säga, Kanada vs USA. Självklart ska jag se matchen och jag tror och hoppas det blir en jämn match. I skrivande stund känns det ganska så ovisst faktiskt.


Hur som helst, vem är då Magdalena Gerger? Jo, hon är förhållandevis ny VD på Systembolaget. Hon är utsedd att leda ett företag som helst inte ska gå med vinst och helst inte öka sin försäljning på grund av tja, folkhälsoskäl. Tja, men med tanke på hennes lön så kan det vara ett ganska så okej jobb ändå.

På återhörande!
Eken

P.S There will be no practical jokes thist week. I don´t have the time, sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar