onsdag 17 februari 2010

Ferry, Traa och en burk oliver med citronsmak..

Veckan framskrider som planerat på det privata planet och det har ju piffats upp med två Guldmedaljer i OS så här långt. Vid varje guldmedalj har det rasslat till i min SMS-maskin från någon engagerad och inte minst vaken kompis. Ja, det är ju lite synd med denna tidsskillnad men samtidigt kanske det trots allt är bra. Finns ju risk att folk hade haft oerhört låg arbetsmoral de stunder det varit dags för svenska medaljhopp.
Ferrys Guld igår var dock ganska oväntat men inte desto mindre glädjande eller oförtjänt. Lite kul att han är ihop med Heidi Andersson, ni vet tjejen från byn Ensamheten och där alla och då menar jag verkligen ALLA har armbrytning som största intresse.


Ikväll är det dags för sprint men jag tror jag hoppar över Sverige-Tyskland i hockeyn. Känns inte som om den är så viktig. Ibland måste man ju sova också och igår gav jag upp när USA ledde över Ryssland med 13-0 i damhockeyn. Kändes som om det var ganska så avgjort.
Däremot såg jag finalen av Snowborad Cross. Såg ni den? Måste säga att det nog är en av de roligaste sporterna på hela OS faktiskt. Den har liksom allt. Du har spänning, fart, vurpor och inte minst igår då, ganska så snygga tjejer.


Tyvärr misslyckades Lindsey Jacobellis åter igen med att ta guld utan fick nöja sig med en femteplats. Ja, om man talar om OS-spöken så är i alla fall Jacobellis en av de som är rejält drabbade. (Och de kvinnliga svenska skidskyttarna)
Annars är ju skidor utför och då i synnerhet freestyle hur gott som helst. Bilden talar sitt tydliga språk då norskan Kari Traa gör en volt.





Norge går förresten mot ett riktigt fiasko detta OS....


Tidigare på kvällen igår var det pizza och öl, nä vatten hos min gode vän T. Sedan blev det kaffe och, håll i er nu, OLIVER. Funkade dock bra det också ska ni veta, ja till och med så bra att burk nummer två helt landade i min mage. Men jag var ute efter sältan så att säga.
Det som dock slog mig var att pizza och hämtmat generellt sett blivit fan så mycket dyrare bara det senaste året. Kanske är det en hint om att folk ska bli bättre i köket.



Nä, vidare i dagen men kommer igen, var så säkra!

Hälsar
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar