tisdag 2 februari 2010

Sveriges vackraste kvinna....

Kvällen blev inte riktigt som planerat men det blev trevligt ändå. Ja, om man bortser från ca 24 koppar te men bättre det kanske än om det vore kaffe. Hur som helst, där satt vi och glodde ut genom J´s köksfönster och fick den ena efter den andra knäppa idén. Ibland kan man undra om det här med brainstorming är så bra egentligen. Man ska nog inte vara trött och flamsig i alla fall. Jompa tyckte hela tiden att hennes argument och idéer var bättre och hade akademisk trygghet medan jag hävdade att mina argument mer var baserade på det verkliga livet. Va fan, hur många gånger har man inte sett att saker och ting ser jättebra ut där på pappret men i verkligheten funkar det inte alls.
Nåja, fortsättning följer.
Var förresten inte så kallt när jag traskade hem sedan. Är våren på gång?

Några av er har undrat varför rubriken till ett inlägg kanske inte alls har något med själva inlägget att göra. Tja, vad svarar jag på det? Brist på fantasi eller listig marknadsföring? Skulle nu någon tex Googla på "Hummersoppa" så dyker kanske min lilla blogg upp och så hamnar man hos mig. Sedan läser den förvirrade personen som fan för att hitta något om hummersoppa men icke så nicke. Ja, att skriva så där goddag yxskaft kan vara ganska kul ibland. Fast hela jag är nog ett enda stort yxskaft när allt kommer omkring. Just nu ett ganska så hungrigt yxskaft...

På vägen hem från Jompan funderade jag även på om vi kommer slå köldrekorder i vår lilla stad. Tror inte det behövs så många dygn till med minusgrader för att vi ska sopa mattan med det gamla rekorder från 1946/47. Jag tycker dock hela det här vinterstöket är ganska så mysigt. Påminner lite från den tiden man själv var barn och byggde snökojor i drivorna. Tjatet om den globala uppvärmningen ligger ju verkligen...på is just nu. Samtidigt lider jag med er som kan komma få abnorma elräkningar. Kanske även ni kan ställa er i min kö till att åter folkomrösta om att utöka istället för att minska kärnkraften. Ja, det är ju inte utan att man blir lite konfunderad när till och med vissa industrier helt stoppar produktionen på grund av att dom helt enkelt inte har råd. Är det verkligen så regeringen vill gynna det svenska företagandet?
Hm, nä det tål att tänkas på tycker jag.

Kan inte hjälpa att jag älskar den tecknade serien Family Guy. Humorn är utan dess like och frågan är om inte denna serie nästan är bättre än the Simpsons. Både jag och Jompa skattade som fan när vi såg dagens avsnitt men så är vi ju bara barn också, dvs någonstans mellan 26 och 33...typ.

Vad hände förreste med Pond Institute? Eller än värre, Phoenix Foundation?

Well, tisdag snart och sedan onsdag. Torsdagen blir en vaccum dag för på fredag bär det av. Allt är dock i sin ordning men jag har en jätteöverraskning att komma med...är jag rädd. Men jag tänkte inte säga något innan det är försent att liksom vända. Take it or leave it folks. Min jättelilla syster får väl dokumentera det hela med sin inte lika lilla kamera.

Nä, dags att återgå till verkligheten igen.

På återhörande!
Eken

P.S Vet ni vem som blev Sveriges vackraste kvinna 1989? Christer Linarw.....Skumt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar