onsdag 24 februari 2010

En apa för mycket!

Idag är jag ganska nöjd. Har fått en hel del gjort och taket har inte rasat in än av snömassorna. Kan det bli bättre? Jo, faktiskt! Lyckades till och med ta mig i kragen och fixa resan norröver utan att den kom att kosta mig en förmögenhet. Så när jag släcker lampan ikväll, puttar ner Aslan från sängen och drar täcket över huvudet kan jag vara nöjd med dagens insats. Konstigt, men har haft några sådana där effektiva moments den sista tiden. Fattar det inte själv men kanske är någon form av vårtecken, vad vet jag.
Och med Stings tolkning av ”Little Wing” från albumet Nothing like the Sun känns det hela bara kanonbra!

Läste att vill man få intelligenta barn ska man satsa på att läsa högt för barnen. Min mamma läste jättemycket för mig när jag var mindre, men sedan gick nog något fel…

Danska och svenska posten ska nu slås samman. Kan bli spännande och förmodligen ligger det marknadsandelar bakom. Minns hur det var när tyska posten köpte dåvarande ASG, som sedan blev Danzas för att sedan helt köpas upp och drivas i till dagens DHL. Hur som helst, det som man tror gjorde att Deutsche Post köpte ASG var att man ville åt alla småpaket av samma typ som Posten Logistik idag jobbar med via divisionen Företagspaket. Varför, jo man trodde ju då för x-antal år sedan att det skulle bli en boom med privatpersoner som skulle handla på Internet och sedan få det hemskickat. Men denna boom uteblev, eller rättare sagt den kom inte så fort som man tänkt sig. Men men, det är en annan historia och som gammal transport och logistiker med en på den tiden ganska så god insyn i landets större fraktare så är det dock intressant att se vad som händer. För er som tror att fraktpriserna blir lägre nu så kan man ju alltid hoppas men hoppas inte för mycket bara. Bränslepriset ska ju helst leda en sådan utveckling och just nu går den typen av pris åt helt fel håll.

Har börjat trötta lite på OS nu men kan samtidigt inte helt släppa det. Man får väl härda ut fram till sista nedsläpp och jag hoppas att det blir en finalmatch med Sverige som ena laget. Nämnde igår avsaknaden av blåbär men kunde idag se den iranske skidåkaren som nog helst hade velat befinna sig någon annanstans än i Vancover.
Med sju medaljer och sju stora plakat inne på SOK´s field office så kanske vi inte ska hoppas på så mycket mer, ja förutom då Tre Kronor. Annars känns det lite som om vi fått vår beskärda del nu i detta OS. Skidåkarna har ju börjat bli sjuka och våra lag i curling har väl inte direkt övertygat. Men desto roligare blir det ju OM någon av de lag eller personer som är kvar trots allt kommer att ta medalj. Men att slå de 14st som fiskades hem i Turin känns mer eller mindre omöjligt. Men skam den som ger sig.

”-Du gillar ju practical jokes”, sa EG. Tja, kanske det, den som lever får se...inte minst DU!!

Har nu lyssnat på P3 och Morgonpasset på väg till jobbet under några veckors tid. Det är faktiskt en liten outsider måste jag säga. Efter att mer eller mindre tröttnat på Adam och Gry, Fylking, Roger och Titti så känns det skönt att variera sig lite. Måste säga att dom är faktiskt ganska kul också.
Way to go SR!!!

Nu ska jag go…

Hälsar
Eken

P.S Aslan är ett lejon och inte någon APA som jag vet att vissa av er trodde.

2 kommentarer:

  1. Fy dig, vilken hemsk bild,,, bantning bantning står på en skylt numera här hemma..... GO DU... Gissa om det blir grönsaker och åter grönsaker och glöm korven och allt annat gott i en vecka i norr.... som straff he he he

    SvaraRadera
  2. Då ska du ändå veta at jag förminskade bilden en hel del...hehe
    Ok, får väl leva på palt och lax!
    För er som letar som fan efter bilden här på bloggen, sorry, ni letar och kommer leta förgäves./Eken

    SvaraRadera