tisdag 23 februari 2010

KALLA det välbeHAAG!!

Japp, åter igen bjöds vi på en gastkramande skidstafett som trots allt slutade mer än okej. Kalla gjorde vad hon skulle och Haag går bara från klarhet till klarhet. Majoriteten av skidlandslaget kan faktiskt åka hem från OS utan att behöva skämmas ett dugg. Var förresten fint att se på SOK´s hemsida att även valla-teamet fick sin beskörda del av firandet. Utan deras engagemang och kunskap hade vi nog inte haft någon medalj alls. Hörde förresten att ett av deras hokuspokus pulver kostar ca 30000kr/kg. Japp, det är annat än den vallan man köper i sportaffären må jag säga.
Hur som helst, Kalla och Haag har på nytt skejtat sig in i folkhemmet. Den ena med ett pepsodentleende och den andra med ett lite mer..tja Transylvaniskt leende. Nåja, så får man inte skriva, dom är charmiga båda två men ni fattar nog vad jag menar.
Formodligen är det inte sista gången dessa två töser tar medaljer i mästerskap för vi får heller inte glömma bort att ingen av dom ens är fyllda 25år.

Jag tänker inte gå in på herrarnas åkning idag utan glädjer mig istället för silvermedaljen på damsidan. Herrarna ska dock vara glada att dom inte gjorde som Vitryssland....

Ikväll är det dags för ski cross för damer med kval, semi och sedan final. Det kommer säkert vara lika underhållande som ski cross för herrar var härom kvällen och inte minst snowboard cross som gick tidigare. Två svenska damer finns med men någon direkt chans på medalj har dom nog inte. Men med tanke på vad som hände med Jacobellis i Turin så kan allt hända i crossen.

Inatt såg jag förresten en kul grej. Minns ni Smurfarna? Dessa blå figurer som levde på hallonsaft. Ja, jag såg dom i natt i form av finlands damlag i ishockey. Ok, inget ont om dom och Kanada var faktiskt två tre gånger bättre. Men det såg ut som små smurfar som åkte runt där i sina blå dräkter. Fattar förresten fortfarande inte varför tjejerna måste ha heltäckande visir och inte som killarna, välja själva. Skulle en puck i ansiktet på en tjej vara mycket värre än när en kille får det? Hm..skumt.

Nä nu får det vara bra med OS för denna gång. Jag skulle egentligen inte följa OS alls utan liksom bara kika i mån av tid. Men det är ju lätt att snacka...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar