torsdag 11 februari 2010

Höger vänster...om!

Att våga välja inriktning i livet kan vara svårt och visp är hela livet förbi. Skumt men så är det. Gör jag det jag egentligen vill? Tja..jag trivs bra och kan väl egentligen inte ha det bättre just nu efter rådande omständigheter. Men är det mitt drömjobb, nä verkligen inte. Ibland skulle det rent av vara skönt att kanske sitta i en skördade eller skotare tre mil in i djupaste skogen och fälla träd. Nästa dag kanske jag skulle jobba med djur och dagen efter det jobbar jag kanske med reklam. Ja, ni vet en sådan som kommer på en massa roliga reklamfilmer, affischer och annonser. Hm, ja frågan är ju vad man gör om 10 år. EG frågade om vad vi gjorde om 1år men jag hade inte något riktigt bra svar. Antingen gör jag det jag gör idag eller göra jag något annat eller i värsta fall gör jag ingenting.
Men kontentan nog att man ska njuta av det liv man har trots allt.

Har börjat lyssna på jazz och storband igen. Just nu har jag fått ett rejält återfall på Norrbotten Big Band. Vet inte varför men har alltid gillat dom och vi är ju en liten exklusiv skara som hade förmånen att få jobba/spela med medlemmar från detta superband i slutet av 80-talet. Frågan är ju om jag själv någonsin kommer att spela med ett storband igen, men man ska aldrig säga aldrig.
Skulle abstinensen bli allt för stor finns vi ju trots allt på skiva, men just den skivan vad det länge sedan jag lyssnade på nu.
Hittade förresten min gamla, och då menar jag verkligen gamla skjorta från tiden då jag spelade storband här hemma under min gymnasietid. Vi hette Hot Lips Big Band. Skjortan var mörkblå och trycket i rosa. Mer säger jag inte om det…..Hm, japp Hot Lips Big Band…det var grejer det.

Staden har fått någon form av hybris nu gällande all snö. Överallt kör hjullastare, traktorer och lastbilar med sina orange saftblandade och forslar undan snö till höger och vänster. Har till och med hör att smått desperata privata hyresvärdar också hyr in denna typ av tjänster. Allt är ju blockerat av snön nu. Parkeringsplatser krymper, gatkorsningar blir livsfarliga och taken börjar svikta. Vänta bara till det börjar töa gott folk. Då om något kommer nog i första hand taken att få bekänna färg. Stora mängder tung blötsnö på platta tak är nog inget bra.
Men överlag klagar inte folk så mycket på snön faktiskt och det säljs pulkor, mössor och annan vinterutrustning som aldrig förr. Ja just nu är faktiskt vintern precis som den var förr.

Ikväll ska jag förresten visa upp vår lilla stad för utsocknes. Fan vad det är svårt egentligen. Vad ska man visa, vad är värd att visa och vad vill besökaren se? Problemet är också att då detta kommer ske kvällstid kommer stora delar av rundturen ske i bil som färdas i mörker. Hm, ja det är ingen lätt uppgift men jag ska fundera lite till. Det hela kommer dock avlutas med en middag som ska gå i italiensk stil med vin från Toscana. Hoppas bara man kommer i stämning så det känns som om man är just i Toscana. Gäller kanske att inte titta ut genom fönstret bara så man slipper all snö. Men men, det kommer säker bli bra, men framför allt otroooooooligt trevligt.
The bill please….

Bye for now!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar