fredag 2 april 2010

Borta bra men hemma....trist?

Japp, hej och hå, då var man hemma igen. Efter två veckor i konstant sol så känns det ganska så ok att vara back home på svensk mark igen. Naturligvis finns det en miljon saker att skriva om men jag får nog återkomma med lite olika inflikningar då och då. Nedan ser ni en bild på ett av många dopp i poolen hemma och mina goda vänner Fredrik och Susanna och deras barn. Huset var kanonfint och allt var tipp topp förutom om att just poolen ska byggas om igen pga ett lite fel i konstruktionen. Men det är en annan femma.



Annars var det en hel del strandliv och nedan är en bild från Long Beach på Koh Phi Phi. Där tillbringade vi 3 dagar utan att göra annat än att bada, sola och slappa under palmernas skugga. Vattnet var varmt...35 grader vid ytan och 31 grader ca en meter ner. Då kan ni själva räkna ut hur varmt det var på land...

Ja, jag får nog återkomma med diverse från resan. Dock kan man säga att alla kör moppe. Dock hittade jag en annan liten cool farkost som jag kommer visa bild på senare. Farkosten har jag döpt till cykloped. Ja, ni kan själva se sedan varför jag döpt den till just cykloped.
Hoppas allt varit bra med er här hemma. Nu väntar lite påskfirande för att sedan återgå till jobb och annat som hör vardagen till. Snön är borta här hemma och det känns ok. Ganska nice att slippa hela processen med att den ska smälta bort. Snön i Thailand lyste verkligen med sin frånvaro...om man säger så.
Well, resan för er som är intresserade gick från Phuket, via Phi Phi Island, till Koh Lanta och sedan tillbaka till Phuket. en nice trip som inte gjorde att man fick långtråkigt. Sist men inte minst var det ju varmt som fan varje dag. Hm, undrar hur många liter vatten man satt i sig under dessa ca 14 dagar....
Hur som helst, nu är jag back om track och Ekens lilla hörna är åter öppet igen.
På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar