måndag 26 april 2010

Ny vecka nya utmaningar

Man ska inte dricka läsk när man ringer till någon. Det har jag fått nyss fått erfara. Skulle ringa upp syrran och medan det tutade i andra sidan halsade jag det sista ur burken. När syrran väl svarade så var det enda jag fick fram en rejäl rap. Sedan följde 10 minuters ren utskällning där fem av dessa minuter mer handlade om att jag skulle gjort det med mening m.m. Men men, kontentan är att drick först, ring sen.

Helgen har annars varit hektisk. Visste redan från början om att det skulle gå i 100 knyck men med en improviserad men ändå väldigt lyckat fotosession så blev även söndagen fullbokad. Lördagskvällen bjöd på grill och GT men vi fegade lite eftersom själva måltiden sedan ägde rum inomhus. Vi har ju inte riktigt fått sommarvärmen än. Efter maten blev det mer gott i glasen och sedan begav vi oss ut i natten. Resten behöver jag inte beskriva tror jag.

Vet inte varför måndagar känns lite vemodiga men det gör dom faktiskt. Visst har man ju haft måndagar som man sett fram emot men just nu tycker jag att måndagen är mer ett nödvändigt ont. För alla er som av olika anledningar jobbar halva dagen på fredag så kan jag bara säga grattis. En annan jobbar hela dagen och man får väl ta det man kan för att sedan kasta upp på majbrasan. För på fredag kastar vi ju ut vintern för denna gång, en vinter som på många sett varit hur bra som helst om man skottat snö eller sålt skidor. Men nu är den slut och på lördag börjar alltså våren mer officiellt.
Här i staden finns en tradition som erbjuder både sång, eld och slutligen fyrverkerier. Är bara vädret okej brukar det faktiskt komma en hel del folk till detta spektakel. Just nu ser det ganska hoppfullt ut men samtidigt hade det faktiskt varit lite kul om det kom ett rejält snöfall på fredag kväll någon gång mellan kl 20 och 22. Men det är kanske bara önsketänkande.

Funderar på att börja följa Landgång igen. Dels för att det är på sjön och dels för att det handlar om mat. Annars finns det ju dock hur många matprogram som helst just nu. Ett program som jag däremot inte ser är program som enbart handlar om hur man bakar. Är ingen fantast av bullar, kakor och andra sötsaker. Nä, jag nöjer mig med riktig mat. Glöm förresten inte att ni ska ha hälften salt och hälften socker när ni ska grava lax.
Sedan finns det lite fler tumregler men det kan ni ju själva leta fram.

Är ingen fan av vare sig HV71 eller av DIF men ändå blev ju finalspelet mycket underhållande. Helt klart bra reklam för svensk hockey.

På tal om idrott så inspekterade jag i all hast en av det fortbollsplaner som det ska spelas Korp-fotboll på här i staden. Det var ingen vacker syn. Jag hoppas bara att inte någon av mina kollegor bryter ben eller fötter. Gräset var brunt och det såg även ut som om planen haft besök från underjorden i form av sorkar. Hoppas bara att kommunen kanske hinner fila till lite på planerna innan det är dags för avspark. Å andra sidan fanns det ju en och annan plan även i Allsvenskan som inte direkt var på topp inför premiären. Men vi får hoppas det löser sig ändå.

Nu måste jag tyvärr rusa vidare i livet.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar