torsdag 8 april 2010

It´s the 80´s coming back...

Dagarna rusar fortfarande fram och snart är det helg igen. Jag insåg efter snabb blick i kalendern att jag är trippelbokad på lördag. Slå det om ni kan! Båtar ska läggas i, ett skåp ska snickras och Jova bjuder på vernissage. Så det kan ju bli spännande att se hur man får ihop den akten.
Igår messade Ola kl 23:30 med en enkla texten ”vaken?” Jag svarade ”Japp” och någon minut senare ringde det i telefonen. Ja, det gäller ju att vara så effektiv som möjligt även när solen gått ner. På tal om att dagarna rusar fram liksom.

Ikväll är det dags för Criminal Minds..hurra! Har varit lite paus från det programmet nu men ikväll kör vi så det ryker.

Denna låt har en viss nostalgi i sig ändå och killarna ska ha en eloge för att dom sjunger om 80-talet. Detta färggranna årtionde då klockorna skulle vara digitala, skärpen breda och jeansen uppkavlade så alla kunde se de vita tubsockorna. På TV kom filmer som Top Gun och PS Sista Sommaren. Även klassikern ingen kan älska som vi utkom då. Men men, vi får väl se och höra denna låt som en form av hyllningssång till det glada…80-talet.



Visste att EG skulle kommentera vatteninlägget. Men det bjuder jag på, eller får jag bjuda på äkta flaskvatten istället. Men visst, kranvatten är helt okej det också. Jag använder det varje dag faktiskt. Jag duschar, tvättar, borstar tänderna, tvättar bilen osv. Så visst, länge leve kranvattnet.
Skämt å sido, om det finns något som jag anser ska vara en mänsklig rättighet så är det att alla oavsett nationalitet eller geografisk placering på denna jord ska ha tillgång till rent vatten. Eller vad säger ni kära läsare?

Well, dags att ta ut bullarna ur ugnen, men återkommer ju som vanligt senare.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar