tisdag 13 april 2010

Twilight Zone, summer or winter or both?

Nu är vi inne i en hektiskt period då många vinter och sommaridrotter liksom går i ett. Ishockeyn går in i finalspel medan både Allsvenska och Superettan har dragit igång, dock på planer som i många fall kan liknas vid jordiga och leriga åkrar. Även golfarna står redo och redan nu står många på någon Driving Range för att slipa till både form, sving och kondition efter denna vinters långa uppehåll. Vi seglare får dock ha lite is i magen, inte minst beroende på just isen. Men har det väl börjat smälta går det fort. Ja, det är som sagt en hektisk period nu för både utövare, funktionärer och inte minst alla fans.

Öster klarade av premiären mot Peking som så många premiärer förr, dvs det blev storstryk..

Hoppade över rullskridskorna eftersom min roller-friend fick förhinder. Men det blev i alla fall ett varv runt sjön utan rull så att säga. Halvvägs mötte jag två soffpotatisar som försökte ta död på just myten soffpotatis och det var ganska ömsesidigt kan jag lov. Efter ett tag rusade vi vidare åt var sitt håll igen. Vill väl inte säga att det var trängsel eller köbildning runt sjön men med värmande sol kommer liksom folket. Har förresten lagt märket till att det är ofta samma folk man möter och har gjort så i typ två års tid. Man har i sin egna lilla värld kommit på egna man så som ”Gå-mannen, Rosa Tanten, JC-brudarna, Drevermannen” och sist men inte minst mössjoggarn. Men ärligt talat, det blir ju lätt så när man ser personer om och om igen men liksom inte känner dom. Jag har säkert själv något namn eller öknamn men det bjuder jag på.
Hm fast samtidigt saknar jag att gå runt sjön med mina hundar….suck. Visst det tog ju lite längre tid…men ändå.

Kommissarie Winter var överraskande bra. Blir till att se fortsättningen…

Kan man gifta sig i jeans om man bara svara Ja? Det sjöng Lotta Engberg en gång för länge sedan och visst, nu förtiden kan man nog gifta sig hur man vill. Några som däremot skjuter upp sitt bröllop är lill-prinsessan. Kanske lika bra det och det känns kanske bättre att lägga fokus på storasyster Victorias bröllop istället. Jag tror inte alla riktigt fattar vilket spektakel detta är egentligen men vi lär nog bli varse om det tids nog. Stockholm Stad ser ju eventet som en riktig guldgruva och jag tror nog att det kan vara befogat. Tänk bara på alla journalister som ska hit och bevittna det hela och lägg därtill några tiotusentals vanliga turister. Själv ska jag nog bara lite lojt följa det hela på TV. Känns som om det räcker så. Hm, hur förbereder man sig förresten för ett kungligt bröllop i TV-soffan? Bullar man upp med chips och öl eller räcker det med kaffe och kaka? Ska man ha slips och kostym eller är det okej att ligga där som en gammal trasa i kallingar och en sliten T-shirt? Ja, hur fan gör man liksom, någon som vet?

Just det, glöm inte ha ordning på alla vinterprylar nu när ni sätter in dom i förråden!!!


(Bild från Urspar.se)
Så med denna lilla påminnelse så vill jag bara passa på att önska er en fortsatt trevlig tisdag och passa även på att gratta Arthur och Douglas som har namnsdag idag. Om ni nu känner någon som heter det.
See ya´soon!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar