söndag 4 april 2010

Lagom är inte alltid bäst

Vaknade av att sängen kändes alldeles för hård. Sträckte mig efter telefonen och messade min gode vän T och undrade om han kanske sov. Jo, han sov...till 12. Hade varit på fest till tidig morgon och var allmänt seg. Men fem timmar senare satt vi och käkade pizza och drack öl varvat med att zappa på TV´n mellan Top Model och en lokal Halleluja-grej. Det var påskdagen 2010....
Har fortfarande lite resa kvar i mig och drömmer fortfarande om varmt vatten, varm sol och kall dryck med eller utan paraply. Slumpen är ju även nu som så att jag kanske återvänder tidigare än jag trott och allt faller på plats, då med annat resesällskap om man säger så. Bara lite praktiska bitar som ska falla på plats men funkar allt så lyfter vi snart igen down to Koh Lanta.

Varför såg två killar på ca 33 år på Top Model? För att inte tala om att vi tidigare såg reprisen av Svenska Hollywoodfruar. Tja..är det påskdag så är det med allt vad det innebär. Kan dock meddela att båda programmen var skit.

Bosse säger att Happy Meal är anpassad enligt tallriksmodellen.... Ok...kanske man skulle prova att beställa ett Happy Meal på tallrik nästa gång...

Om man målar väggen med "Lady Easy Clean" kan man lätt tvätta bort ovälkomna fläckar. Synd att jag inte tänkte på det när jag hade Elmo och Morris boendes här...suck. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok. Jo..saknar dom faktiskt fortfarande mina älskade små hundar. Hittade lite gamla bilder häromdagen som jag ska lägga in här hade jag tänkt. Så håll ut.

Ikväll ska jag se Livet på Laerkevej. Har tyvärr missat 2 avsnitt nu men det får gå ändå. Vet inte varför men jag har alltid gillat danska serier. Började väl när jag såg Taxa och sedan har det bara rullat på. Dock var jag inte så stor fan av Matador...om ni minns den serien. Men som sagt, danskarna har en hel del bra serier och Mordkommissionen blev ju en succé även här i Sverige. Även danska filmer gillar jag med allt från Lars von Triers suspekta alster till Pusher-filmerna. Danska barnprogram är visserligen ganska så tramsiga. Eller är det bara jag som vuxit upp en smula. Men inget kan ta ifrån danskarnas coola namn på Nicke Nyfiken. På danska heter denna lilla nyfikna apa Pelle Pedal....

Nu har jag även stämt av läget med EG om allt och inget, typ. Skönt dock att vara hemma igen och har saknat våra analyseringar av våra ganska så tragiska liv, beroende på hur man ser det. Eller nä, vi har det väl ganska så bra trots allt om man bortser från våra enormt kräsna och egoistiska livsstilar. Men det är ju en annan femma.

Nu dricker jag Coca Cola om nu någon bryr sig. Men måste bara säga att denna dryck har fått en liten come back här i hemmet. Drack mycket läsk förr men gick sedan över helt och hållet till mineralvatten. Okej, nu finns det ju massa sådant också men läsk har jag dissat under många år. Men man får väl smyga in det igen. Men vatten är dock bäst. Tänker förresten skriva ett längre inlägg om just vatten längre fram i bloggen. Ett inlägg som säkert kommer att få en och annan att höja lite på ögonbrynen just bara för att det handlar om vatten....på flaska.

Nä, nu ska jag vidare denna afton med dammsugning och sedan softa i soffan. Emma orkade inte dammsuga...på två veckor....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar