fredag 9 april 2010

Jo men visst är det ju så!

Snälla, kan inte dygnet förlängas med två timmar? Jag skulle just nu verkligen vilja ha minst två timmar till per dygn. Jag kanske är ganska ensam om detta önskemål men va fan jag hinner ju inte med allt. Ett annat alternativ är ju dock att dra in på sömnen men det slutar nog i katastrof.
Okej, innan var det kanske lite mode i att ”gå in i väggen” eller att vara utbränd. Men idag talas det ganska tyst om det faktiskt. Dock hör jag mig allt som ofta säga ”ledsen, men jag hinner tyvärr inte”. Konstigt för med tanke på alla tekniska apparater vi har i vår omgivning så har tiden till eget förfogande blivit mindre. En ganska konstig ekvation som nog bara någon forskande Universitetsstudent kan reda ut.
Inte heller helgerna går ju omärkt förbi på sofflocket. I morgon är jag som sagt trippelbokad och på söndag blir det andra aktiviteter bara för att åter gå till jobbet på måndag. Hm, man kanske skulle gå i kyrkan på söndagen bara för att liksom inte kunna göra något annat en timma eller så. Eller..nä jag hoppar det.

Ska ni på fest till helgen och vill ge bort något lättsamt så rekommenderar jag boken Saltmannen.

Jag missade faktiskt Criminal Minds igår men det var det värt. Istället satt vi och gapskrattade åt filmen Supersugen. Jag hade visserligen redan sett den på Bio med Tin men den är bara så sjuk att den är rolig. Visst, den kan även vara lite pinsam men på det stora hela är det en rejäl flashback från min egen barndom. Inte minst från tiden på High School i USA. Ja, vad gör man inte för lite sprit och tjejer. För er som inte sett den vet jag inte riktigt om jag ska rekommendera den för det är ju ingen Academy Award winner men som sagt, den har sin charm. Det är även bra skådespelare för att vara så pass unga. Att man skrattar åt det hela bero nog till största delen på att det är så pinsamt. Men kvällen blev lyckad och rejält avslappnad trots allt och till skillnad från det jag skriv ovan om att tiden knappt finns i mitt liv så måste man ju i alla fall någon gång sätta sig ner, inte sant.



Idag slog jag ett rekord i antalet sidor då man skriver ut ett mail. Ni vet, man får ju ibland mail som fortsätter och fortsätter eftersom man svarar och skriver fram och tillbaka. Idag hade jag ett sådan och för skojs skull tänkte jag att jag borde skriva ut det. Sagt och gjort så tryckte jag på print och vips hade jag inte mindre än 27 sidor. Ledsen dock att jag sabbade alla tankar och idéer kring det papperslösa kontoret.
Alla som trodde att tillverkare av finpapper och kontorspapper skulle få det jobbigt i dagens IT-samhälle trodde tyvärr fel. Har hört att det på vissa håll faktiskt ökat. Men så länge det finns skog finns det papper.

Nä, nu säger jag och Alice tack för idag och önskar er alla en trevlig helg!
På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar