onsdag 14 april 2010

Sjövett utan krav på etikett!

Japp, återigen en härligt avkopplande tur runt sjön. Dels för att rensa skallen och dels för att göra mig iordning för Beach 2015 eller nåt.
Så här fina dagar/kvällar är det ofta mycket folk som rör sig nere runt sjön. Då gäller det att man liksom uppför sig. Hundar ska vara kopplade, cyklister ska samsas med folk som åker Rollerblades och alla som springer och jobbar måste ju ta hänsyn till dem som promenerar och vice versa. Men det verkar funka ganska så bra faktiskt.
Mötte Bank-Camilla runt sjön. Första gången sa vi hej och andra gången sa vi hej igen. Ja, det kan ju lätt bli så att man möts två gånger berorende på var man liksom hakar på slingan.

En annan sak som är tydlig runt sjön är att alla typer av klädsel är representerade och även accepterade. Till skillnad från gymet där Adidas, Casall, Nike och Reebok är mer regel än undantag kan alla som motionerar runt sjön ha både de märken ovan men även helt vanliga kläder. Liksom ingen som bryr sig på samma sätt och det känns skönt.
Japp, det var lite om sjövett och etikett.

Hm, det enda som är bra med Andra Avenyn är signaturlåten...

Om man köper en ny Volvo S60 kan man även köpa tillhörande nagellack. Japp, ni hörde rätt. Detta nagellack finns i tre olika färger, Cosmic White, Vibrant Cooper samt Ember Black. En annan trevlig sak är att priset är endast 149kr för alla tre. Men visst, lägger man nästan 400.000kr för bilen så är det ju inte mer än rätt att ha ett nice price på nagellacket.

Min sommarsemester verkar gå till historiens kortaste. Fan ta mig...själv. Men å andra sidan bäddar det för att jag faktiskt kan bege mig av till varmare breddgrader redan då i december igen, något som vore väldigt trevligt. Men än är det lång väg kvar. Fast redan nu kan jag börja dansa lite regndans och hoppas på att regnet öser ner i sommar. Ja, jag kommer ju ändå bara sitta inomhus och snurra på min kontorsstol...

Hm, funderade lite på filmen Friday Night Lights som ni kunde läsa om i tidigare inlägg. Filmen utspelas ju kring laget i amerikansk fotboll i den lilla staden Odessa i Texas. Måste erkänna att det är ett ganska så fint namn, Odessa. Men samtidigt så typiskt alla dessa små små städer i det stora landet i väster som bitvis kan verkar som platserna som Gud glömde. Men tro mig, USA är fullt av dessa små städer, städer där människorna har stora drömmar men där många aldrig ändå kommer utanför stadsgränsen utan får jobb på McDonald´s eller Pizza Hut. Men tro mig, det finns en viss charm i det också. USA i ett nötskal....
Men om vi återgår till fotbollen och dess betydelse för städer som Odessa så kan en spelares prestation på planen vara skillnaden på ljus eller mörk framtid. En bra spelar kan få chansen att få ett stipendie till ett bra college, något som är guld värt. En mindre bra spelare, ja honom hittar vi nog som sagt kvar i samma stad även 10 år efter graduation. But once again, that is America folks...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar