måndag 12 april 2010

Rollerblade eller hjulklapp?

Nu har vi fått blodad tand så ikväll blir det åter ett varv runt vår fina sjö. Vet inte om det beror på att solen skiner och det är en riktig vårdag även idag. Dock blir det utan hjul på fötterna. Träningsvärken finns där som en obehandlad visdomstand, eller kvarglömd inflammerad blindtarm. Men va fan, lika bra att köra på för det lär inte bli värre. Eller blir det en stillsam joggingrunda kanske. Får se lite på vad sällskapet säger.

Idag har annars varit en dag där det inte hänt så där jättemycket. Ganska skönt med sådana dagar också, inte minst med tanke på att det är måndag. Istället har jag ägnat mycket tid till att fundera ut kluriga brev som jag tänkt bipacka i mina presenter. Ganska kul, inte minst när man inte känner personerna i fråga alls. Aningen går det hem eller blir det totalt fiasko. Men jag bryr mig inte för det är ju inte följebreven som är det primära utan resten i paketen. Men på det stora hela är kommer nog samtliga små paket att göra sig populära. Bättre sent än aldrig som det brukar heta men allt kan man ju inte få som julklapp.

I USA sätts ca 14 miljoner personer i fängelse varje år. Smått skrämmande siffra faktiskt. Brotten är allt från trafikförseelser till lite grövre grejer så som rena avrättningar. Det paradoxala är att siffran verkar öka år till år, något som även det är ganska skrämmande. Till saken hör ju även att USA är ett av de länder som fortfarande har kvar dödstraff men det verkar inte avskräcka ett dugg. Jag vet inte om det hela handlar om att det finns så stora skillnader i USA. Sedan har ju som vi alla vet USA en mycket liberal syn på vapen. Dock har denna liberala vapensyn ganska så lite med den stora massan som sitter bakom lås och bom. Men som sagt, 14 miljoner inmates är inget man skojar bort och många av fängelserna är överfulla något som inte direkt bättrar på situationen. Fråga mig inte varför jag kom på det nu men så är det. Konstigt men trots allt gillar jag USA.

Idag är det både Håkans Bar, Top Model och Svenska Hollywoodfruar samma kväll. Tacka fan för att solen skiner ute annars hade man blivit tokig. Just det, glömde, jag tittar ju aldrig på TV. Kan förresten inte låta bli att formligen älska Family Guy!! Sjukare serie får man ju leta efter men jag har verkligen fastnat för alla kvicka skämt och vinklingar. Jag har visserligen inte hittat sensmoralen i serien än för den är inte lika tydlig som i exempelvis Simpsons. Fast å andra sidan är hunden Brian i Family Guy sötare än Simpsons hund som ju heter Santa´s little helper..

Nä, nu ska jag ut i solen!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar