onsdag 28 april 2010

På den 118:e dagen...

Att vara överallt och ingenstans samt någonstans mitt emellan börjar ta ut sin rätt. Sänglampan släcks ganska tidigt nu för tiden och trots det behövs nästan en lyftkran för att få upp mig ur sängen på morgonen. Hade en snabb briefing av läget med Anna som hade precis likadant. Det var jobb jobb och ännu mera jobb men till skillnad från mig så brukar hon bara skratta åt eländet. Ett annat elände är att det tydligen ska regna på Kronprinsessans Bröllop. Men det gör inte mig ett dugg för jag är inte bjuden. Jag tänker heller inte så och vifta med någon flagga ut med kortégvägen utan ska kanske sova bort denna högtidsdag. Ja, i alla fall känns det så nu.
Man brukar ju förresten säga att man ska inte se problemen utan möjligheterna. Men just nu ser jag bara möjligheter men som skyggas av problem. Hur löser man sådant? Blir ju lite som att koka soppa på en spik men där man saknar själva spiken? Eller är jag helt ute och cyklar?

Nu verkar Vulle Vulkan ha slocknat för denna gång och strandsatta resenärer behöver inte längre sitta på stranden utan har kunnat ta sig hem. Jag undrar dock om det kommer läras någon läxa av det här eller om det blir nytt kaos vid nästa vulkanutbrott. En sak som vore bra är om man byggde en bra järnväg mellan Kina och Europa för godstrafik. Den typen av projekt hade nog lönat sig ganska så snabbt. Visserligen kommer ju containerskeppen kanske märka av detta men det kommer ändå att finnas ett visst behov av att frakta gods även på sjön. Men som sagt, bygg en bra järnväg mellan Kina och Europa så har vi ju löst lite i alla fall om det skulle bli nya vulkanutbrott på exempelvis Island. Hm, på engelska heter ju faktiskt ö island men då heter ön istället Iceland. Kanske lite mer passande med tanke på klimatet.

Ledsen, men jag vill verkligen inte se Mona Sahlin som Sveriges stadsminister och det har heller ingenting att göra med min eventuella partifärg. Men som sagt, nä, please låt oss slippa henne som stadsminister.

Fick förresten en ”anonym” kommentar från någon av mina ”äldre” läsare och det är ju alltid trevligt. Nu har ju både jag som skribent och den anonyma personen som kommenterat det hela rätt så man kan säga att fighten mellan ung och gammal slutade oavgjort. Hm, jo det är bäst att skriva så för annars är det risk för att jag blir åtalad för åldersdiskriminering. Lite svårt att annars ranka det är med ålder, men det är väl lite i stil med ung, gammal, äldre, äldst, medvetslös, död? Hm, ja det är min definition av det hela i alla fall. Själv finns jag inte alls med på listan för jag är fortfarande bara ett barn….

Vårstädning i all ära men här på jobbet slutade det i katastrof. Någon råkade nämligen slänga en väska som innehöll samtliga matchställ för företagets Korplag i fotboll. Så nu blir det till att spela Korpen i kallingarna. Men man får ju vara glad för det lilla och nu kanske laget kan få lite mer publik på sina matcher istället för närmast sörjande och andra stackare som släpats dit under tvång.

På återhörande!

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar