torsdag 21 mars 2013

De viktigaste sakerna i livet är inte saker..!

Hej hopp!

Ja må hon leva! Ja idag fyller alltså E 30år och lämnar åren som 20åring bakom sig och går nu in i en annan och lite äldre dimension av livet. Nu blev det inte något större firande i morse men mitt paket överlämnades i alla fall och presenten av uppskattad. Jubilaren själv passade ytterligare en gång på att jämra sig över att hon börjar bli gammal. Hm, ja jo eller hur...Själv närmar jag mig 40 och DÅ börjar man absolut verkligen att bli gammal.....
Annars har det varit en ganska så hyfsad start på dagen. Efter att ha kört E till jobbet slirade jag vidare till mitt egna jobb bara för att upptäcka att varje parkeringsplats på hela jobbet var upptagen. Så det blev till att parkera lite längre bort och sedan pulsa i snön resten av biten. Så inte heller idag kom våren till vår lilla stad.

Nu har jag lite "time-out" innan dagen första men även enda möte. Agendan pekar dock på att även ser ut att bli veckans sista möte så det känns skönt. Agendan har jag inte direkt koll på för jag är mer där som åhörare något som också känns skönt. Ibland är det ju trots allt ganska så skönt att bara glida med liksom.

I helgen avlutas även skidornas VC om jag fattat det hela rätt. Det kommer ske i Falun, denna metropol för just längdskidor tillsammans med Östersund får man väl säga. Nu blir det kanske inte så mycket tittande på TV men vi får se. När skidorna är slut SKA även vintern vara slut tycker jag. Men Kung Bore och hans prinsar verkar tycka annat. Nåja, skidorna kan man ju dock ligga inne på soffan och se.
På tal om att bli gammal så har ni här en bild på en  person då hon var ung...

Några av ser ser nog direkt vem det är medan andra av er kanske funderar lite fram och tillbaka. Om ni nu har följt bloggen ett tag så ser ni ju visserligen att det inte är E i alla fall. Nåja strunt samma.

Om exakt en vecka är det Skärtorsdag. Ja, den dagen brukar för övrigt alltid infalla just på en torsdag konstigt nog. Likadant är det ju med Långfredagen som aldrig så länge jag levt infallit på någon annan veckodag än just fredag. Men i första hand innebär dessa dagar att påsken är nära förestående men det viktigaste av allt är att man får två extra dagar ledigt. Ja så ser i alla fall jag det hela. Vi har inte några större traditioner (längre) inom familjen att fira detta så det känns skönt. Jag har dock en hel del egna små projekt som jag ska hinna med att göra under påskhelgen tänkte jag. Det ska städas, snickras och målas. Har legat lite lågt med projekten en tid, mest för att jag inte haft ork men nu är det dags.
Glöm nu heller inte att ställa om klockan under påskhelgen. Natten till söndagen blir det sommartid och vi vrider FRAM klockan en timma. Skulle nu någon få för sig att istället vrida tillbaka klockan en timma kan det bli problem och man kommer ganska så snabbt hamna lite utanför resten av samhället, minst sagt. Sedan finns det säkert en kategori folk som snarare skulle vrida fram klockan 2 timmar för att kanske ha chans att liksom komma i fas med rätt tid istället. Ja, det finns folk till allt.

Men nu ser jag att min egen klocka närmar sig möte. Förr var det mer kotym än undantag att komma sent till alla möten. Det var lite som om att alla skulle se att man hade mycket att göra. Hur dumt och larvigt som helst. Men tack och lov har denna olat slutat och tur är väl det.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar