lördag 2 mars 2013

Lönehelg och tidig morgonrevelj!

Hejsan Svejsan på er..san!

Har varit en intensiv dag med skidåkning på tv, biltvätt och även vissa andra praktiska ärenden. Problemet är bara att så här helgen efter löning var det fler som skulle tvätta bil och uträtta praktiska ärenden. Man kan kort och gott säga att det var fullt med folk överallt. Det hela slutade med att just bilen fick vänta till ikväll men då var jag nästan ensam i tvätthallen, skönt! Så nu är Kermit-bilen ren och fin igen. Ikväll är det säkert även proppat på alla uteställen, något som i folkmun kallas för amatörernas afton. Men det är ju en annan femma...

En annan stor händelse i vår lilla stad är att Burger King nu äntligen öppnat. Jag tänker inte skriva så mycket om det mer än att BK fått ett varmt välkomnande. Så varmt att kön in på parkeringen varit smått kaotisk och jag tror att hela stället varit proppfullt från att det öppnar till det stänger. Man får helt enkelt vänta ett bra tag innan det ens är värt att fara dit. Men visst, med en stad som redan har tre Donken och ett MAX kändes det nog på tiden att även Burger King kom hit. Så nu är staden liksom komplett. Jag har förresten fortfarande lite mättnadskänsla efter att ha satt i mig den största Wopper Meal dom någonsin har när jag och EG var i Turkland. Än idag fattar jag inte att jag fick i mig hela menyn, det är trots allt tre hamburgare samt pommes och läsk. Men men, jag var väl hungrig...

Idag har dock inte vädret varit så bra, inte som igår när solen sken som bäst. Tur då att jag slapp gå ut med Helmer. Men i fredags såg det ut så här i solskenet.
Imorgon smäller det med Vasaloppet också. Klockan ska ställas och kaffe kokas. Sedan kryper jag ner i soffan under en filt och glor på starten. Om jag ser hela loppet vet jag inte än men någon timma eller två blir det säkert. Jag har redan förvarnat E om denna tradition men hon verkade lite skeptisk. Hon menade på att det måste ju vara väldigt speciellt om jag går upp så tidigt en söndag. Tja, men det är ju faktiskt lite speciellt. Idag steg vi upp vid 9 och även det är ganska bra med tanke på att det är en lördag. Till saken hör att även lille H sov som en klubbad så vi kunde inte lita på honom som väckarklocka. Nåja, imorgon är det som sagt dags igen att via soffan ta sig från Sälen till Mora. Många tror att Brink ska ta hem det för fjärde året i rad och det är ju inte helt otänkbart. Sedan finns det ju dom som tar lite längre tid på sig. Men hur som helst, det är folkligt och festligt hur tokigt det än kan verka. Mitt i allt kommer herrarna köra sin 5 mil i VM också, så det kommer nog bli en hel del skidor imorgon, på tv kan tilläggas.

Jag missade förresten dagens domedagsfilm på femman. Dom har ju visat filmer om jordens undergång samtidigt som SVT kört Mello. Vi har valt Domedagen före Mello, morbida som vi är. Men ikväll tvättade jag bilen och E pysslade tydligen med annat, men fan vet om hon inte tjuvkikade på mellot, jag tror nästan det. Hon hävdar dock bestämt att hon inte bryr sig om det...nä eller hur...hehe

Undrar om man skulle göra en sådan där tramsig grej som att texta en hel film helt fel. Det hade ju faktiskt kunnat bli hur kul som helst. Man måste dock välja en film vars språk inte är engelska eller något annat känt språk. Så man kan tex ta tjeckiska eller varför inte japanska. Sedan skriver man en text till talet som är helt upp i det blå. Hm, tanken är lockande men mina tekniska resurser är något begränsade. Jag vet att det finns liknande grejer på Youtube men då handlar det mer om tecknade filmer som kanske inte är direkt rumsrena efter textningen. Jaja, det finns folk till allt och folk med alldeles för mycket tid över.

That´s all folks!

På återhörande
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar