måndag 4 mars 2013

Ett guld, två glassar och 300kg flotte

Hej hopp!

Så var det måndag igen och jag återhämtar mig efter en helg med sammanlagt 14 mil på skidor kan man säga. Först ett Vasalopp och sedan en fem-mil som tack och lov slutade på bästa möjliga sett. Grattis grattis! Tro det eller ej men jag var faktiskt uppe och studsade klockan 07 och kunde bänka mig framför tv-apparaten och se hela starten. Sedan låg jag i soffan fram tills dessa att eliten hade gått i mål. Sedan snabb paus för att se Johan Olsson göra det omöjliga möjligt. Sedan var söndagen mer eller mindre över kan man säga. Det hela firades dock med glass till efterrätt på kvällen. Klassisk Tom&Jerry glass, fast okej den heter ju inte det med det är enklare och roligare att säga. Elin gillar den till vänster och jag den till höger. Den till vänster har någon kakdeg också men det är, tja inte riktigt min grej.
Vet inte om det är glassens konsistens eller om det är att frysen har för kalls men glassen var fan stenhård. Nästan så skeden blev onormalt böjd när man skulle äta. E som har rutin på det hela åt nog dubbelt så mycket glass, själv skummade jag bara lite på ytan. Jag var faktiskt inte ens sugen på glass just då men var tvungen att sympati äta lite. Ni som känner mig vet ju dock att jag är inte så mycket för sötsaker och glass m.m. Så det räcker gott och väl med bara några skedar. Känner på mig att denna glass kommer vara ganska så länge faktiskt. Dock är det ekonomiskt.

Ryktet säger att någon, och det är inte jag, planerar att göra en version av Harlem Shake här på jobbet. Ni vet den där dansen när alla går från noll till total bananas. Ganska fjantigt men är det en fluga så är det. Själv gillar jag ju Borås Räddningstjänst version och själv skulle jag vilja vara apan som sitter högst upp på brandbilen. Men om det blir någon Harlem Shake här på jobbet återstår att se. Kan ju vara en kul grej, eller kanske inte.

När säsongen för 2013 års Elitetta för damer ska dra igång går en av spelarna i Öster tyvärr och dör. Synd!

Hur som helst, det känns att det börjar bli vår nu både när det gäller ljuset och klimatet. Om mindre än en månad är det dags att doppa båtarna igen. Det största hotet för den aktiviteten är om isen fortfarande ligger kvar. Men det återstår att se. Men känns nice att vi snart är igång igen och jag har som vanligt en massa idéer som jag vill utveckla på plats. Men innan vi börjar med nya projekt måste vi köra ett stort lass till tippen tror jag. Det hann vi aldrig med innan verksamheten stängdes ner förra året men nu gör vi ett nytt försök.
Men men, ska bli kul att åter igen dra igång seglingssäsongen trots att jag själv nog kommer vara ganska mycket på land detta år. Men det känns ändå helt okej!
I år måste vi även premiäråka med "Flotty". Det var ju tänkt att detta skulle göras i höstas men det satte vädrets makter brutalt nej till.

Jaja, vi får se vad som händer!

På återhörande!
Eken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar