måndag 18 mars 2013

Mineralvatten med citronsmak

Hej goddag!

Manic monday, ja inte helt oväntat en dag som denna. I förkylningstider och vabb blir det lätt vi andra, dvs vi friska och utan kids som hamnar i kläm. Vet att det låter lite fult men tyvärr är det så. Idag hamnade man faktiskt i kläm och det var nästan som om man satt fast i ett skruvstäd. Men åter igen, finns inte så mycket mer att göra än att bara jobba på liksom.
Tanken var att förfina agendan inför morgondagen men tji fick jag. Så nu har jag två alternativ, antingen sitta länge ikväll eller ta det tidigt imorgon. Tror jag väljer morgondagen faktiskt, i alla fall som det känns nu.

Imorgon väntas även snö, storm och kyla. Inte att man direkt längtar efter något av det men det kommer, var så säkra. Bara jag hinner med my ride är jag glad och E har lovat köra så det kommer säkert funka. Men visst känns det tragiskt ändå att vi har detta väder så här långt i mars. Snart är det ju bara en månad kvar till 1 Maj och våren ska sjunga in och brasor ska tändas. Okej lite mer än en månad men ändå. Vi ska ju först sega oss igenom en april och med detta väder kan det bli både si och så. Man kan ju alltid glädjas åt att vi ska skruva fram klockan snart också. Då blir det med lite tur ljust fram till ca halv åtta.

Dagens övriga nyheter har varit ganska tunna, men vår nya praktikant fick ju en mindre bra start kanske. Då chef och handledare var sjuka enligt ovan fick den stackars tjejen bollas runt som en flipperkula mellan olika personer. Men har vi tur reder det sig imorgon samtidigt som det här med sjukdom inte är något man liksom rår för. Men vi tyckte lite synd om henne och försökte göra det bästa av situationen. Sedan kompenserade vi det hela med att hon fick gå hem en timma tidigare, ett beslut som togs utan någon chef inblandad för han var ju som sagt sjuk.

Hm, känner att detta inlägg egentligen inte innehåller något vettigt alls, ja lite som Seinfeld. Jag lovar att återkommer med roligare, mer givande och kanske mer seriösa inlägg längre fram i veckan, ja om jag orkar. Har en turbovecka framför som väntar och mitt i allt kommer som sagt en snöstorm dragandes. Livet är inte lätt, men vem har sagt det....

Just det, tävlingen "vem där" som det stod om i ett tidigare inlägg fortsätter. Många svar har kommit in men inget har varit rätt. Så jag låter er suga lite till på karamellen innan svaret avslöjas. Okej, det är ju ingen megakändis men många vet dock vem personen är.

Jaja, nu är det dags att hoppa in i durren och E ska ut en sväng med lille H. Vi kanske får sätta på honom en dykarväst eller viktbälte så inte den lille muppen blåser iväg. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Well, that´s all for now!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar