tisdag 5 mars 2013

Så skönt att sitta här och meta...

Hej!
Hoppas ni som läser har samma fina väder som han som skriver. Även idag har det varit sol och torrt men dock lite kallt. Jag hoppas att vädret fortsätter i samma fina favör för i så fall kommer ni snart höra fåglar kvittra, isar brista och motorcyklar gasa...och pollenallergiker fasa. Men det får man ju kanske ta. Jag själv får ladda med ett paket Clarityn hade jag tänkt men brukar alltid glömma att ta innan det är försent. Nu lider jag dock inte allt för mycket tack och lov, men det känns.

Jobbet är som det är, dvs mycket på alla håll och kanter. Nu ska ni inte tro att jag klagar utan snarare tvärtom. Däremot känns det faktiskt i skallen när man kommer hem om kvällarna då möten, problem och nya utmaningar väntar nästan dagligen. Men det är bara att bita ihop! Hade varit värre om det var åt andra hållet faktiskt.

Men ibland måste man dock få slappa lite även på jobbet, något som man kallar lunch eller fika. För en gång skull var jag faktiskt inte själv inblandad i Lindas idé om att pimpa kontorslandskapet lite med en storfiskare. Ja, vi tror han är bra på att fiska men vi vet inte. Hur pass seriöst man ska ta det hela vet jag inte heller men jag upprepar än en gång, jag hade INGET med detta att göra!
Okej, nu råkar jag ju visserligen äga denna lilla gröna sak men resten är andra som hittat på. Nu ser man inte hans metspö så bra men det finns där, lika så en krok samt ett litet flöte. Flötet byggdes av ett gammalt geléhallon som någon hade kvar från fredagens helggodis. Så händer det inget oväntat sitter han nog och fiskar även när vi kommer till jobbet imorgon. Verkar som om Linda och K-man blev bra polare i Thailand för nu släpper hon knappt taget om den lilla grodan. Hm, ja så kan det gå.
Sist men inte minst, vill åter nämna att jag är helt oskyldig!!!

På hemmafronten är det heller inget nytt förutom att jag starkt överväger att städa förrådet...igen. Men det känns mer som ett projekt man bör göra under helgen. Just nu har jag ingen lust att släpa ut allt eftersom det trots allt är mörkt runt halv sju. Till viss del är det ju alltid spännande att städa förråd eftersom det alltid dyker upp något man trodde man slängt men som ändå är kvar. Sedan kikar man lite på det, funderar fram och tillbaka och förmodligen sparar men skiten ytterligare något år till nästa städning. Men jag har blivit bättre faktiskt, tro mig!

Jag är fortfarande inne på tanken att texta en film eller ett filmklipp så det blir goddag yxskaft. Spånade lite med en kollega som tyckte tanken var kanon. Däremot kunde vi inte enas om vilken typ av film man skulle använda. Tror inte det spelar någon större roll men helst ska det ju vara någon som liksom folk kan vilja se, för att sedan då bli ganska så besvikna, irriterade och smått förvirrade. Hm, ja detta får vi spåna vidare på. En sak är ju säker, hela upplägget blir oavsett 100% jävligt tramsigt och omoget hur det än blir.

Nu är förresten dagisplatsen för lille H uppsagd, på tal om annat. Kanske skrivit det innan men det minns jag inte. Så nu vet ni det!

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar