torsdag 7 mars 2013

Fin fisk utan risk!

Hello everybody allihopa!

Nu är det bara en dag kvar i gruvan sedan är det äntligen helg! Denna vecka vet jag inte var den tagit vägen men nu är den snart slut. Känns som om jag inte fått något vettigt gjort allt på jobbet förutom suttit i en massa möten och annat jox. Men har sagt det förr men säger det igen, så länge det är stimulerade är det helt okej trots att man är helt slut på kvällarna. Tack och lov har Elins vecka varit liknande så vi har legat som två UFO i soffan varje kväll. Vi har nog även somnat lika många gånger för att liksom vakna upp med ett ryck en timma efteråt. Vi har ju upptäckt att ibland pratar man ju eller kommenterar något på TV och får man då inget svar har den andra helt enkelt somnat. Jaja, så kan det gå.

Imorgon är det Internationella Kvinnodagen. Detta tyckte en kollega alla kvinnor skulle fira med att gå topless hela dagen, ja för att man liksom skulle se att dom var kvinnor. Förslaget röstades dock snabbt ner av alla andra kollegor på avdelningen. 100% av dessa nej-röster kom från kvinnor.

Ikväll somnade vi dock inte utan kvällen gick i katastrofens tecken. Först såg vi på 112 på Liv och Död, sedan nyheterna (även det handlade så klart om död), följt av Sofias Änglar och sedan Fuskbyggarna. Okej, katastrof är kanske inte rätt ord men det var ju i alla fall tragiska händelser på samtliga program. Intressant är det ju och självklart lider man ju med alla de som hamnat i sådana situationer. Av någon anledning känner jag mer sympati för deltagarna i tex Fuskbyggarna än vad jag gör för de i Lyxfällan.

En annan form av katastrof var att försöka ta sig hem efter jobbet. På grund av att en vattenledning är sönder har man stängt av en av de mest trafikerade korsningar och vägar vi ens har i denna lilla stad. Resultatet är total mupp. Så idag skulle jag själv kryssa mig genom centrala delarna och det slutade faktiskt med att jag gjorde en smått förbjuden körning tvärs över Stortorget. Måste sett sjukt ut men skit samma. Nä, det är just nu inte alls bra att köra bil till jobbet så imorgon överväger jag att cykla igen. Dock var det premiär för motorvärmaren i morse. Inte dumt att sätta sig i en varm bil. Självklart hade jag glömt sätta i sladden i går kväll men det gjorde E när hon var ute på sin tidiga morgonrunda. Snäll tjej det där...
Som tack för hjälpen fick hon förresten 7kg fisk av mig. Det var gädda, torsk och spätta. Jag hade fått firrarna av föräldrarna som hade fått ont om plats i frysen. Så nu ska vi äta fisk i dagarna tre, om vi vill, och mer firre är på g. Däremot tackade jag tillsvidare nej till en rökt ål. Tycker det ser lite läskigt ut att ha den i frysen då liknelsen till en orm är ganska slående. Jag gillar inte ormar och definitivt inte i min frys....

Funderade lite på Kungens resa han gör nu genom landet. Känns som sagt sjukt feodalt och tänk er själva att åka runt och blir fjäskad för. Man får gåvor, god mat, lyssna på barnkörer (alla barn sjunger inte fint!) men man måste ändå le och liksom låtsas tycka om eländet. Sedan ska allt vara putsat och tip topp, det ska vinkas med flaggor och applåderas och drottningen kommer väl få en si så där hundra olika blomsterbuketter.
Men men, det är ju hans jobb, att fara runt och Kunga sig liksom.
Själv har jag varit trum-kung men det är en annan historia.

Nä, nu är det nog dags att släcka mina två kikgluggar för denna dag. E har brett sina mackor till morgondagen och svurit lite över att temperaturen börjar dra sig tillbaka mot minusgrader. Kan bli en kall morgon även imorgon. Däremot har vi inte satt i sladden till motorvärmaren för tanken är att jag och E ska trampa till respektive jobb. Men den tanken kan visserligen ändras under natten. Hm, ja det är nog det som är livet, förändringar när man minst anar det..

På återhörande
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar