onsdag 13 mars 2013

En nattlig dagslända med mörka ljuspunkter

Hej och god dag!

Dagen började på bästa möjliga sätt, med sol men nu har det tyvärr mulnat på. Men det struntar jag i just idag. Fick ändå en bra start på dagen, inte minst i form av ett mail från en försäljningschef som skev till min chef med kopia till mig. I mailet tackade hade å de högaste för min insats med en kund och en affär som enligt säljchefen hade kostat honom knäskålarna. Men allt gick vägen och även hans knäskålar klarade sig. Fick senare även reda på att han inte bara mailat utan även ringt min chef och varit lyrisk över min insats. Sånt är faktiskt kul och jag har nu skrivit ut mailet och ska veva lite med det framför min chef vid nästa lönesamtal. Hm, ja som jag skrev innan, både jag och min chef har slutat låtsas nu om vad jag gör på jobbet.

All heder åt Findus! Man har nu officiellt i både TV och tidningar gått ut och bett om ursäkt för hästköttet. Man nämner även att det var dom själva som upptäckte fusket och ber allt och alla så hemskt mycket om ursäkt. Alla vet vi ju att Findus blev det stora skämtet och det ryktades även om spår av sjöhäst i deras fiskpinnar. Men som man säger, skratta bäst som skratta sist. Det Findus gjorde visades sig vara toppen på det isberg som visade sig när i princip alla företag i branschen var drabbade. Nu bjuder Findus även in oss dödliga på besök i Bjuv om man vill. Ja, åter igen all heder år Findus!!! Bra jobbat!

Ställde faktiskt bilen idag för jag ska ner och fixa lite ärenden på stan efter jobbet. Känns smartare faktiskt och man har fortfarande inte lyckats laga vattenläckan som just nu stör trafiken där det är som mest illa. Hörde att några av ledningarna kan vara upp till 100år gamla och ligger tydligen jävligt illa till för att gräva upp. Man har planterat träd, byggt nya vägar och man inser ju då att det händer en hel del i en liten stad under 100år. Hur som helst, idag ska jag ner och reka lite presenter och annat. Om tid finnes ska jag även hinna slinka in på en After Work med ett gäng kollegor. Inget som jag är direkt sugen på just nu men det kan ju ändras. Presenterna är i alla fall första prio.

Nä, dags att köra på igen! Vem vet, kan ju tänkas dyka upp fler trevliga mail i lådan.....om man bara tar sig lite i kragen.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar