fredag 29 mars 2013

Do you see me?

Hej hej och Glad Påsk!

Denna långa fredag har minsann gått fort ändå. Först unnade jag mig lite sovis nu när E for hem till mor och far. Sedan har jag och Simon klurat ut hur vi ska kapa servicekostnaderna på våra båtar denna säsong. Därefter en snabb sväng inom hemmet för att sedan fiska upp Ola och bege oss till klubben igen för att undersöka en ny båttrailer. Ja, det gäller att ligga i medan man är "ledig". Parallellt har vi även meddelat att berörda att någon sjösättning blir det inte på länge. Risken finns att hela april kommer gå innan vi ens kan börja träna på riktigt. Jaja, sånt är livet.

På tal om livet börjar nu Barncancertrampet att ta sin form. För mer information ber jag er gärna kika in på: www.barncancertrampet.org
Ni kan även kika under fliken "Reportage/krönikor"....mer säger jag inte. Men jag får säkert anledning till att återkomma till detta evenemang. Målet är ju att i år få in minst 200 tusen kronor och det vore tusan om vi inte kunde lyckas med det.

Ja, det är sällan man får vara med och greja med saker som faktiskt känns väldigt givande och till en god sak. Tyvärr kommer det nog inte finnas tid till att själv trampa de 4,5 mil som streckan är på men jag känner dock att jag ändå kommer dra mitt strå i stacken. Sponsorer ska raggas, massörer kallas in, planscher tryckas, saft ska blandad, målfålla ska byggas och tja, listan kan göras hur lång som helst. Tack och lov har jag semester hela veckan innan den 24 augusti så det minskar ju stressen en aning tack och lov.

Imorgon är det påskens afton och för en gångs skull bli även den dagen förhållandevis lugnt. Att fira stort med en massa folk har vi för länge sedan vuxit ifrån. Men en liten, med betoning på liten samling blir det i alla fall. Typ jag och mina två föräldrar. Enkel matematik säger ju då att vi bli 3 personer på 2013 års påskmiddag. Känns ganska lagom, hahaha

Nä, det kommer bli en lugn och skön helg. Om jag har tid och ork blir det till att tvätta bilen igen. Detta väder är ju skumt för trots att jag inte tycker jag har rullat på många mil ser bilen ut att ha gått till månen tur och retur. Å andra sidan är det dammigt som fan och det sätter ju sina spår, inte minst på bakrutan. Även E´s kermitbil borde tvättas men det får bli en annan femma. Men att hon själv kommer göra det tvivlar jag starkt på. Skulle även behöva byta styrleder på hennes bil för det låter ganska så mycket klonk, bonk och klonk när man kör över gupp och sådant. Men inte heller det känns som något jag orkar ta tag i nu. Har nog med min egna automobil.

Om ni ska ut i mörkret är det bra att synas. Det vet nog alla tror jag men det kan vara bra att påminna om det i alla fall. Och vill man synas bra är det reflexer som gäller, både här och där. När jag städade lite bland alla kläder fann jag mina gamla lastbilskläder. Säga vad man vill om all skit och olja men syntes gjorde man minsann.
Syns man inte, finns man inte...

Well, efter denna lilla påminnelse så ska jag fortsätta min nattliga odysse´med att tömma diskmaskinen och starta torktumlaren. För trots att det är påsk och den tid på året när det är helt legalt att ära så mycket godis så man spyr måste ju trots allt vardagen också rulla på. 

Take care, och ät mycket bär!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar