fredag 15 mars 2013

Ge mig en minut så får du fem tillbaka!

Hej!

Ännu en dag med strålande sol men med en temperatur way below zero. Att vi ens kom iväg i tid till jobben i morse får nog ses som en bedrift då det av någon konstig anledning blev ganska snurrigt. En hel frukost skulle packas, present slås in och hund rastas. Men vi fick till det utan att behöva vända om.
Efter avslutat möte gick väl valda personer direkt till firandet av tvillingarna som fyllde år. Ni som läste bloggen igår kunde ju se vad dom skulle få. Det är med glädje jag kan meddela att presenten gjorde fullständig succé och alla andra kollegor passade på att fota spektaklet. Ja, vad gör man inte för sina kollegor. Sedan åt vi tårta och drack kaffe. Kändes dock lite skumt att äta tårta innan lunch men det gick det med.
Ja efter det var det nästan dags att kasta sig väg för att som utlovat köra hem all frulle som inte hade gått åt. Som tur var hade nog alla varit ganska hungriga för de två kassar jag fick tillbaka av E vägde inte alls lika mycket som i morse. Ingen hade dock ätit av marmeladen så nu blir det marmelad där hemma i 3-4 veckor framöver. Brödet kastade jag in i frysen men kom på nu i efterhand att det var dumt. Frallorna kan vi faktiskt ha imorgon. Men men, bara att plocka ut dom igen.

Väl tillbaka på jobbet blev det till att kasta i sig lunchen för ett stundande möte kl 13. Då kom nästa problem för personen jag skulle ha möte med hade blivit dålig och hade helt enkelt gått hem. Så nu sitter jag här och skriver lite samtidigt som jag rensar mailen. Dock är jag seg och morgonens gatlopp över halva staden har tagit ut sin rätt, inte minst på den tidigare så rentvättade bilen. Nu är den smutsig igen....

På tal om mat så har jag insett att jag egentligen inte bryr mig vad som ligger på min tallrik. Vi har ju ett ställe här i stan där du kan äta så mycket du vill av en massa olika saker. Eller vad sägs som några bitar pizza ihop med ett kycklinglår som du sedan toppar med, tja köttfärslimpa med bea-sås. Ja ungefär så "illa" kan det vara. Hittade en bild från ett av dessa tillfällen och här är det firre blandad med kotlettrad. Men huvudsaken är väl kanske att man blir mätt, och det blir man!

Inte undra på att man hamnar i akut matkoma efter varje besök där. Dock kan man kanske ursäkta sig lite med att varje gång vi äter på detta ställe promenerar vi från jobbet. Så man kan ju hoppas det blir lite motion också. Men visst, det brukar vara en hel del stånk och stön på vägen hem där mantrat " ska aldrig äta lika mycket igen" brukar vara mer regel än undantag hos alla medverkande. Men tänk så fort man glömmer...

Nåja, glöm nu för all del inte att det är helg!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar