fredag 8 mars 2013

Where do you want to go today?

Hej!

Ja, slogan "Where do you want to go today" var den text Microsoft körde med i sin globala kampanj när seklet var ungt, ja i alla fall data-seklet. För er som minns det hela skedde detta 1995. Man menade väl på att världen av öppen för alla trots att det 1995 knappt fanns bra internet. Om ni fortfarande inte vet var ni vill gå idag kan jag tipsa om några av Sveriges absolut tråkigaste ställen. Ja det finns till och med en hel bok om dessa ställen från norr till söder, öster och väster.
Man ska dock ta boken med en nypa salt men över lag är den skitkul och man det är faktiskt så att vårt land har en hel del "sevärdheter" som nog mer skulle passa på tippen. Om inte annat är boken en kul grej att ge i present eller bara ha som prydnad på kaffebordet.

Känns förresten grymt skönt att det är fredag. Ikväll ska E stå för matlagningen också, bara en så sak. Vad det blir har jag ingen aning om, dock har jag sagt att det inte får bli något med mathavre eller matvete. Finns dock en risk att det kan ligga en pizza på köksbordet när jag kommer hem men till och med det är acceptabelt. Vet att hon är ute och far lite i bygden idag så det kan vara så att det blir ont om tid. Men jag slipper ju i alla fall göra något alls kring matbiten.
Imorgon är det dock min tur att laga mat och kom på att kommer inge pizzan ikväll kan den lika gärna komma i morgon..hehe.

Annars blir helgen lugn förutom ett styrelsemöte på söndag eftermiddag. Men det borde gå bra också trots att vi till helgen sätter oss i en ny konstellation. Dock är det över lag samma face som man kommer få se. Denna gång är mötet även tidsbestämt, ja per punkt. Känns lite intressant att se om denna nymodighet bär frukt så vi slipper sitta i möte fram till spöktimman.

Jaja, det blir säkert bra. Nu fortsätter vi dagen mot kväll, en dag som dessutom är Internationella Tösa-dagen. Bara så ni vet.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar