torsdag 14 mars 2013

Läskigt läskande läsning

Hejsanhej!

Idag vaknade vi upp till 12 cm nysnö! Det var inte direkt det man väntade sig och inte ville ha heller trots att jag visserligen gillar snö. Men det var helt klart lite snopet minsann. Eftersom det fortfarande är minusgrader så har snösvängen kört som fan hela morgonen och förmiddagen för att röja undan detta snötäcke. Visst märkte vi att snön föll igår kväll men inte att resultatet skulle bli som det blev. Jaja, bara att bära in grill, hängmatta och badminton nät igen...

Det börjar dra ihop sig till helg igen och vad passar då inte bättre än ett litet konsumenttest. En av våra mer kända kvällstidningar har denna gång blindtestat läsk. Jag tänker inte gå i på detaljer men som alltid är det ju inte kanske den dyraste produkten som är den godaste. Hur som helst fick ICA´s apelsinläsk 4 plus jämfört med "originalet" Fanta som bara fick två plus. Ändå skiljer priser flera kronor mellan dessa två märken.
Själv dricker jag inte så mycket läsk, eller säg så här. Jag dricker det som finns hemma liksom. Just nu finns det bara mineralvatten på flaska samt kvarglömd Blossa lättglögg, med apelsinsmak konstigt nog. Sedan finns ju kranvatten också. Jag försökte förresten räkna lite på hur mycket jag dricker per dag och det hamnar uppemot 3-4 liter om dagen. Om det är bra eller dåligt vet jag inte och är jag törstig så då dricker jag. Svårare än så är det liksom inte.

Till dryck kan man ju även ha mat och idag bjöds det på Wallenbergare med potatismos, ärtor och skirat smör. Detta sköljdes ner med...ja läsk.
Jaja, mätta blev vi och gott var det. Vissa klagade lite på deras Wallis var lite röd i mitten men så länge det inte är kyckling går det an. Till detta fanns det även en god sallad med svarta och gröna oliver. Mumsfillibabba! Hm, ja vi har det ganska så bra ändå trots allt på jobbet.

Efter sådana brakluncher brukar personalen bara slappa i våra soffor. Man säger inte så mycket, surfar lite på telefonerna. Vissa tar sig en kaffe, andra kanske...tja en läsk. Själv tog jag och fyllde min tomma burk med mineralvatten för att jämna ut samvetet lite. Imorgon gör vi om samma procedur och eftersom det är fredag brukar vi även få efterrätt. Så imorgon blir det marinerad fläskfilé med rödvinssky och potatisgratäng och det avrundas med "Kajsas äppelkaka med vaniljsås".
Hm, eftersom det även är fredag kanske man skulle fira det med att skölja ner det hela med...tja en läsk.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar