tisdag 12 mars 2013

Mat och sådana grejer.

Hej hopp!

Ännu en solig dag men kallt, svinkallt. Så det bet rejält i ansiktet när man gick ut genom dörren. Men jag lever fortfarande på hoppet om att våren är på väg.

Av någon anledning lyckades jag glömma beställa mat idag. Fattar inte varför men visade sig att jag var ju inte ensam. Svamp Bob lyckades med samma misstag. Så hur skulle man lösa detta? Till saken hör att inom en radie av ca en kilometer har vi följande:
McDonald´s, MAX, Burger King, Fotbolls Arena med restaurang, Hockey Arena med restaurang, Tipshallen, Grand Samarkand,Futurum, Nadjas Pizza House, Frasses,Pastamannen,Pizza Kungen, Smedjans kiosk, Kök11 och så Scandic.
Ja det vore ju fan om vi skulle svälta. Dock innebär denna orgie av ställen även viss beslutsångest. Men valet föll på ett av pizzahaken och där blev det en Kebabtallrik. Inte igår och det blir det definitivt inte imorgon heller. Men idag slank det ner. Helt okej om det inte blir för ofta bara.

På tal om mat gick inköpen på CG bra igår. Lagom med folk och det blev lagom mycket varor i vagnen. Priser blev också ganska lagom tycker jag och kvittot visade på en hel del varierade saker som jag plockat till mig. Jag tror jag fick med mig saker från hela vår flora och fauna faktiskt. Kött, apelsinjuice, choklad, ägg, musslor (rökta) och lite annat smått och gott. 

Har kommit på att i och med min halvnya tjänst så är det länge sedan jag är en så jagad person. Det gäller i första hand vid slutet av månaden och vid början av månaden. Där emellan jagas jag ändå för att slippa bli jagad vid tidigare nämnda tidpunkter. Så med andra ord är man ett konstant jagat villebråd. Skumt att det kan bli så. Men som jag sagt tidigare, så länge chefen låtsas att jag har hör lön, så låtsas jag att ha mycket att göra. Men nu har dock båda parter slutat att låtsas...

Nu är vi även inne i finalveckan av Farmen. Ni som följer denna natursköna dokusåpa kanske bryr er, medan ni andra som har ett riktigt liv skiter i vem som vinner. Deltagarna kommer ändå bara bli bortglömda om några veckor tror jag. Någon kanske dyker upp som en kändis-dj eller bartender i sommar men annars tror och hoppas jag vi slipper se människorna igen.

Båtiläggningen närmar sig också finalen eller vad man ska säga. Men med detta väder, och då menar jag kylan, kan det ärligt talat bli problem. Isen försvinner ju inte över en natt om man säger så. Ja det kan ju bli riktigt spännande det här må jag säga.

Nä, den dagen den sorgen.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar