fredag 12 april 2013

A rainy day!

Hej hej!
Så börjar även denna vecka lida mot sitt slut. Denna vecka har precis som alla andra varit en turbovecka. Men kanske lika bra det så man slipper tänka så mycket. Dagen till ära vaknade vi upp till regn!! Det har faktiskt inte regnar på riktigt här sedan typ innan jul. Så det kändes lite ovant att höra regnet smattra mot rutorna. Samtidigt är det hur bra som helst för nu kanske isen försvinner en gång för alla.

Mitt lilla byggprojekt är nästan helt klart nu. Fast min vitlasering blev inte riktigt bra med skitsamma. Hela kittet kommer i alla fall att fylla sin funktion. Ska se om jag hinner få in en bild på skapelsen i helgen. När jag ändå var igång med skruvdragare och andra verktyg beslöt jag mig för att sätta permanenta krokar till min hängmatta också. Men för att inte grannar och andra skulle se för mycket satte jag borren i reglarna när det var mörkt ute, hehe. E undrade hur jag skulle förklara två stora krokar den dag man eventuellt flyttar. Men det finns ju både spackel och målarfärg om det skulle behövas. Så jag tror jag kan dölja eventuella spår ganska så bra ändå. Men nu slipper jag ha en massa extra rep och lina när jag ska gunga i hängmattan. Jag hoppas dock att jag kan få mer nytta av hängmattan denna sommar än förra sommaren.

Just det, lille Kermit är förresten på Teneriffa nu med Adde. Det tog ett tag innan vi hörde något och vi trodde faktiskt att han glömt Kermit hemma. Men icke så nicke,Han dök minsann upp på Addes instagram och nu vet vi att han lever och de facto befinner sig nere i Spanien. Den stora Kermit har det bra han också...
Kan nämna att det räcker att han klämmer en öl, sedan sover han som en gris. Hm, eller som en groda kanske man ska säga. Ska förresten som jag inte kan visa någon bild på Lill-K också framöver. Han får förresten en hel del resor framöver. Eventuellt stundar London nästa helg och sedan bär det av till Barcelona med Svamp Bob. Efter sommaren ska han även till Rhodos.

Igår fick jag förresten en ny upplaga av Försvarsmaktens Kartbok av EG. Denna gång var det inte bara Sverige som täcktes in i boken utan faktiskt hela världen. Så nu slipper man köra vilse globalt om man säger så. Samtidigt känns det lite barockt att ha kartböcker nu för tiden när man har sådana tjänster elektroniskt. Men jag hävdar dock att det faktiskt fortfarande är bra att ha en klassisk hederlig papperskarta. Är ju inte säkert att man har täckning överallt på denna jord men en kartbok funkar alltid.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar