onsdag 10 april 2013

Saturday Night Fever...muppet style!

Yeee man, let´s Disco!

Hej hej!
Ja det finns mycket att förgylla vardagen med trots att många sliter som djur om dagarna, inklusive mig själv. Men det går som sagt upp och det går ner och lite åt ena sidan och lite åt andra sidan. Ja, precis så som livet ska vara, och ute envisas sol-jävlen med att skina.

Ikväll ska jag fortsätta mitt finsnickeri och det vankas målning. Lovar som sagt att visa upp skapelsen när allt är klart. Jag hoppas bara det är lite varmare ute ikväll så jag slipper måla inne i förrådet. Sist jag målade där meckade jag ju med min öppna spis och och målade spektaklet med hammarlack. Det skulle jag inte gjort för det luktade apa i över en månad sedan. Men men, det blev ju i alla fall bra.

Hus som haver, redan onsdag idag och nu vänder det mot helg igen. Prognosen säger ganska varmt men ösregn på fredag här i vår lilla stad. Men just nu känns regn ganska okej för ju mer det regnar desto snabbare smälter isen. Så det är bara att regna på liksom, regn regn.

Natten till idag spelades VM-final mellan USA och Kanada i damhockey. USA vann med 3-2 och det var faktiskt en ganska bra och spännande match. Damhockey i all ära men det är en hel del jag fortfarande inte förstår mig på gällande den idrotten. För det första får tjejerna inte tacklas. Skumt! För det andra så måste alla damer även på seniornivå spela med visir eller ansiktsgaller. Det är också skumt tycker jag. Någon har alltså bestämt att tjejer får inte gå omkring med ärr i ansiktet eller sakna en 3-4 tänder. Skumt skumt och kanske lite dumt. Men det coolaste är att Ryssarnas lag coachas av gamle storspelaren Alexi Yashin. Det skulle vara som att Damkronorna fick hjälp i båset av tex Lidström och Foppa. Men det lär nog aldrig hända så länge jag eller dom lever. Men till Ryssarnas försvar kan ju sägas att man satsar fullt ut nu på att man ska göra ett bra hemma OS där i Sotji 2014. Så det kostar att ligga på topp.




På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar