måndag 15 april 2013

En iskall kille och fyra lastbilar!

God afton!
Just nu känns det faktiskt som vår i luften. Att kunna lämna jobbet och gå den korta vägen från entrén till bilen utan att knäppa jackan ända upp i halsen känns som ett gott tecken. Inte heller mössa eller handskar behövdes idag. Så kanske finns det hopp även för detta land.
Direkt efter jobbet fiskade jag upp Niclas och Ronja för att sedan dra iväg till klubben och kolla isläget samt övriga egendomar. Isläget är dock stabilt om man säger så. Samtliga var ute och hoppade lite på isen. Vissa kanske tycker det är att utmana ödet men tro mig, isen höll.
Känns lite trist att vi ligger nästan en månad efter i schemat men det är som sagt inte mycket att göra åt saken. Tiden har sin gilla gång och nu får isen smälta så fort den bara kan. Som bilden visar bär isen fortfarande som tur är, samtidigt som vi ju hoppats att all is bara var borta. Men man kan inte få allt som någon sa.

En annan sak någon sa var," Heller en häst i munnen än tio i brunnen". På tal om hästkött kan jag tänka mig.

Ikväll är E ute med jobbet på kombinerad middag och födelsedagsfest. Några på avdelningen har fyllt år och då passade jag på att inventera mina leksaker lite. Nu är det ju inget jag brukar göra men när jag plockade lite hittade jag näst intill ett helt åkeri. Till saken hör att jag har faktiskt ännu fler "leksaker" men dom orkade jag inte plocka fram. Så jag nöjde mig med väl valda delar bara.
Så här har vi Ekens Åkeri eller vad man ska kalla det. Om åkeriet ska få tillökning eller inte får bli en senare fråga. Känns spontant som att det egentligen finns andra saker att lägga pengarna på faktiskt. Men man brukar ju dock säga att enda skiljande på pojkar och mäns leksaker är prislappen. Ligger ju något i det faktiskt.

Imorgon är det match igen, denna gången har SAIK hemmaplan. Inte många gånger eller år jag ser fram emot finalerna men just detta året känns det extra spännande. Ska SAIK sopa mattan med Luleå eller ska Luleå göra en mirakelgrej och vända hela serien? Tja, ärligt talat tror jag inte det. Frågan är om dom ens själva tror på det. Det är kanske huvudproblemet. Men vinner ju SAIK kan jag lova att hela staden kommer explodera och det kan dom vara värda. Sverige är ju egentligen ett ganska litet land så betänk då respekten att Sveriges Elitserie en gång i tiden rankades som världens näst bästa liga efter NHL. Det är ganska coolt. Nu finns ju visserligen KHL men det var även förde KHL´s tid. Men nu kanske Elitserien i alla fall hamnar på tredje plats om vi har tur. Hm, ja jag tror det. Närmsta konkurrenten om bronset borde rimligtvis vara den finska ligan. Men men, nevermind.

Ikväll har jag även invigt min påse för hushållsavfall, ni vet sådant som ska bli biobränsle eller biogas. Så ikväll slängde jag lite sallad i påsen. Alltid en början i alla fall, hehe.

På återhörande!
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar