onsdag 17 april 2013

Gult, svart och grönt...är ganska skönt!

Hej hej!
Idag har vårens förberedelser fortsatt. Nu har jag skruvat upp nya krokar till hängmattan och även provat det hela. Funkade perfekt så nu kan jag ligga i hängmattan också varma sommarkvällar, nice! Nu fick jag dock borra med ganska kraftig bott i en av pelarna men inga grannar klagade och skulle jag flytta i framtiden får jag fylla i hålet med plastiskt trä eller liknande.
Jag har fortfarande inte putsat mina fönster men det kommer. Man måste ju spara lite på vårens primörer så att säga. Lovar, det är ingen som kommer ta det ifrån mig ändå. Däremot har det börjat dimpa ner diverse hemmasnickrade lappar i brevlådan där olika företag erbjuder just fönsterputsning. Vissa verkar seriösa så man kan använda RUT-avdrag medan andra mer känns som skolungdomar som ser en chans att tjäna lite extra pengar. Förresten, klart man ska få RUT-avdrag vid jobb med fönsterrutor...

Jaja, imorgon är det inte bara torsdag med ärtsoppa och pannkakor utan även final nummer 4. Har snackats lite om det på jobbet idag också men till min stora besvikelse så har jag insett att det verkar finnas fler på jobbet som håller på Luleå än på SAIK, bläää. Men imorgon, eller på lördag är jag säker på att jag kan sätta alla dom på plats. Här hemma har vi förberett oss på bästa möjliga sätt inför morgondagens match. Eller vad sägs om detta...!!!
Hm, får skicka den till EG också så hon kan lägga ut den på FB. Sedan kan hoppas jag att hon får många "gilla" under dagen. Men som sagt, Kermit sviker aldrig ska ni veta. Å andra sidan kan han samtidigt vara en riktigt medgångsupporter. Men men, imorgon får vi se hur det hela går!

På tal om idrott ser vi nu en "såpa" om ett gäng kändisar som ska möta OS-laget från 1994 i Lillehammer. Lite kul, för just 1994 hamnade lite på tapeten idag i konversationen med EG. Men det hela slutade med att hon var "yngre" än idag, hade två små töser samt bodde i Skåne. Själv var jag också lite annorlunda och bodde för stunden i USA. Årets julklapp 1994 var faktiskt mobiltelefonen, och då snackar jag inte typ Iphones. Ja, ni som var med på den tiden minns säkert hur det var. Hur som helst, det jag skulle säga var ju att den kända gruppen består av tex Dregen, Thomas Bodström, Mickey Dee, Kåmark och lite andra personer. Dock kan faktiskt nästan alla utom Nassim El Fakir åka skridskor helt okej. Hela gruppen coachas av hårda Hardy Nilsson. Jaja, vi får se vad som händer men det är faktiskt ganska så underhållande.
Det hela ska ebba ut i en riktig match i Globen i samband med hockey-vm senare i vår.

Må gott, få gräset sått!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar