måndag 8 april 2013

Olivträd eller citrusträd?

Tjabadaba!

Ibland får jag en massa idéer i skallen som jag tänker skriva om här i bloggen men allt som oftast glömmer jag bort dom innan jag ska skriva. Ganska så typiskt faktiskt. Vet att vissa författare använder diktafon och talar in det dom tänker för att liksom få med i en bok eller ett manus. Men det känns lite overkill för denna blogg. Brukar ju kunna skriva några rader ändå faktiskt.

På jobbet har vi även lämnat första kvartalet bakom oss och prognoser säger att vi gjort hyfsat bra ifrån oss. Känns bra att allt slit som många lagt ner från januari till mars har burit frukt. Nu gäller det bara att orka jobba vidare men tittar man i kristallkulan så har vi en hel del spännande på gång. Så än så länge finns det både ork och motivation till att kliva upp på morgonen. Det som däremot känns lite ovant är att det faktiskt blir en 5 dagarsvecka för en gångs skull. E klagade lite extra mycket kring detta faktum då hon inte jobbat en hel vecka på över en månad. Men det är nog bara att bita ihop.

Så här glada var tjejerna efter segern i lördags förresten...typ

Om ni undrar varför Island gjorde så dåligt ifrån sig när man möttes i Algarve Cup så berodde det tydligen på att isländskorna kört ett stenhårt konditionspass på förmiddagen. Kanske inte så smart om man ska spela en match på 90min på eftermiddagen. Men men, nu vann Sverige igen med 2-0 och denna gång skyllde man inte på för hård fysträning. Sverige var helt enkelt lite bättre, dock inte bra.
Måste tyvärr säga att planen inte heller såg direkt bra ut och ikväll ska den hålla för Allsvensk premiär. Efter matchen finns risk att planen ser ännu sämre ut. Jaja, det är inte mitt problem faktiskt.

Ikväll är det även premiär för Morgan och Ola-Conny på resande fot igen. Denna gång bär färden till USA. Nästan så man bör titta faktiskt, trots att det bär emot.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar