måndag 1 april 2013

Annan dag påsk.

Hej och hå!

Så var denna påsk över. Det har varit en lugn och skön påsk måste man säga. Inom snar framtid vinglar E in efter ett besök back home men det är helt ok. Jag har verkligen unnat mig att bara ta dagarna som dom kommit. Däremot har jag misslyckats med att hinna tvätta bilen men det är nog ingen brådska, eller tja kanske. Vill egentligen ha bort att vägsalt och annat hokus pokus som är på bilen just nu. Men det löser sig säkert.

Ja det har varit så slappt att jag till och med sett lite kvartsfinaler i Handboll mellan IFK Skövde och Höör, samt Lugi och Team Eslöv och något annat lag för damer. Inte för att jag egentligen brydde mig men i brist på annat.

Idag är det även 1 april men jag har klarat mig från practical jokes. Man kanske även ska tacka för att vi haft en nationell helgdag för man har även sluppit diverse suspekta aprilskämt i dagspress och morgontidningar och imorgon känns det ju lite försent. Men samtidigt hade det varit kul att se vad dom hittat på denna gång. I Sydsvenskan skulle man tydligen döpa om lite platser i sann Schlageranda, exempelvis skulel Caroli City blir Carola City och stadsdelen Lorensborg skulel heta Loreensborg. Men så blir det nog inte alls...

Nu har jag uppdaterat min MSN till Skype och jag är än så länge ganska så missnöjd. Tycker det gamla hederliga MSN var mycket bättre och då kunde man även smita in på sin hotmail med ett enkelt klick. Det går inte längre utan vill man in och läsa mail får man logga in separat, bläää. Men det är väl med så mycket annat, man måste vänja sig vid det hela. För er som följt Skypes historia är ju grundaren en svensk och han sålde hela konceptet till Microsoft och kan mer eller mindre leva jävligt lyckligt resten av livet. Han fick inte bra miljoner för detta utan miljarder. Ja, vissa har det bra.
Men då vi i jobbet mer och mer kör Lync så tror jag inte övergången från MSN till Skype blir så smärtsam trots allt.
På tal om nymodigheter och sociala medier så har över 60% av amerikanerna sagt att dom börjar bli mätta på Facebook och fler och fler tar ett break från denna sociala grej. Enligt experter är det bara en tidsfråga innan även Europa också kommer lugna sig lite och liksom pausa Fejjan. För en annan som aldrig haft fejjan så känns det helt ok.
Just nu finns det förresten ca 2,5 miljarder personer som använder internet men potentialen enl FN är att över 4,5 miljarder kommer ha tillgång till internet i framtiden. Det är en ganska svindlande siffra men absolut inte omöjlig. Vi får väl se om experterna får rätt men i just detta fall tror jag faktiskt det kan bli så.

Nä, dags att svischa igenom hemmet så allt är ok innan E traskar in. Såg ganska svinigt ut här innan men nu börjar det ordna till sig.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar