måndag 22 april 2013

Call my name out loud!

Hej!
Hm, ja det har varit en konstig dag, kom till jobbet lite före 8 och när jag sedan tittade på klockan var hon ca 16, mao bara lite drygt en timma kvar på arbetsdagen. Det som hänt däremellan vet jag inte riktigt. Allt har gått som i revy hela dagen och pga olika orsaker har jag varit på ganska dåligt humör också. Men men, det var skönt att varva ner lite i hängmattan sedan trots att vädret inte alls var som i helgen. Enda positiva med dagen är ju då att den gick så fort. Till och med Svampis smög in och smög ut igen på rummet för jag var inte direkt social under eftermiddagen. Hm, ja idag gick liksom det mesta åt helt fel håll. Men ibland blir det ju så....
Hoppas att morgondagen blir lite bättre.

Som ni kanske vet håller jag även på med ett litet halvsuspekt projekt här hemma som startade 2:a januari. Nämligen att samla ALL direktreklam som dimper ner i min brevlåda. Man kan sammanfatta det hela med att ett kvartal fyllde en stor papperskasse, ni vet sådana ni kan få på Maxi eller Citygross. Så nu har jag påbörjat påse nummer två. Så har jag "tur" blir det ca fyra stora papperspåsar med reklam under ett år här i vår lilla stad. Om bloggen fortfarande lever då lovar jag att lägga ut en bild på det hela.
Några andra större eller mindre projekt har jag inte riktigt tid med nu, men jag har visserligen ett projekt till sommaren när det är enklare att stå ute och snickra m.m. Även det kommer ni att få se mer av sedan. Det är förresten en fortsättning på det projekt jag påbörjade för ca 2 år sedan men la lite åt sidan. Men nu har jag nya ritningar och även nytt material. Men som sagt, det får ta den tid det tar.

Det kommer förresten hända andra saker här också framöver, tror jag. Men det får jag också lov att återkomma till. Men det är som sagt mycket just nu och det gäller att klamra sig fast så man inte ramlar av tåget. Att gå in i väggen eller bara krascha ihop är liksom no option, nä nu är det ända in i kaklet som gäller.

På onsdag tar vi våra första stapplande plask på sjön och det ska bli skönt att även komma igång med den biten. Trots hyfsat kort varsel tror jag vi får ihop både första och andra träningen. Det är ju faktiskt exakt en vecka sedan jag och några till stod och hoppade på isen. Men resten av veckan samt helgens värme har minsann gjort susen. När det gäller islossningen har det visat sig att vi kom undan med blotta förskräckelsen. På andra platser runt sjön har isen minst sagt varit besvärande. Eller vad sägs om en betongbrygga 1,5m bred och x-antal meter lång som nu ligger halvvägs uppe på land. Hm, ja roligare kan man ha.

På torsdag är det förresten lön också. Det brukar alltid vara en trevlig sak att få uppleva. Hm, ja har vi tur kommer denna vecka gå ganska så snabbt faktiskt...hoppas jag.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar