fredag 12 april 2013

När elgitarren stöter på dig....

Hej..igen!

Glömde skriva men idag är är även stor Kermit och hälsar på. Han springer runt lite här och hälsar på kollegor och berättar en massa historier. Dock verkar han vara lite bakis idag, inte undra på eftersom han ölade igår ju.

Men hos Karolina har han suttit ett bra tag nu och filosoferat om både ditten och datten. Känns skönt att han klarar sig själv när han hälsar på. Då kan jag ju ägna mig åt det jag egentligen ska göra på jobbet...

Imorgon är det dags för första finalmatchen mellan Luleå och Skellefteå. Känns faktiskt som om man ska se den. Inte för att jag håller på något av lagen egentligen men man har ju svårt att inte ryckas med i detta norrländska derby. Kan lova att det vankas hockeyfest samtliga finalmatcher. Vem står då som segrare när allt är slut, tja det är faktiskt svårt som attan att redan nu räkna ut. Jag tror visserligen det blir jämnt och det skulle inte förvåna mig om minst 2 matcher slutar i sudden death. Men som sagt, vi får se.

Det regnar fortfarande och när jag var ute en sväng på lurren luktade det faktiskt regn. Ja, nästan ett sådant där härligt vårregn, med enda undantaget att det fortfarande är ganska kallt ute. Upptäckte dock att det börjar bli hög tid att byta vänster torkarblad. Men får man väl se som ett litet problem. Men ska bli skönt om isen äntligen försvinner. Regnet för ju också med sig att allt damm försvinner. Det har ju dammat sjukt mycket sista tiden och bilen har behövt rulla många kilometer innan i första hand bakrutan sett för jävlig ut och man har utan problem kunnat skriva små meddelanden där, i smutsen. Hm, ja om man nu hade velat göra det så att säga. Själv har jag slutat med såndant.

Nä nu är det hög tid för en fredags läsk!

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar