lördag 6 april 2013

Superlördag!

Hej hej!
Lördagen har inneburit lite jobb trots att solen lyst fint utomhus. Men ibland är det skönt att få röja undan lite när man inte blir störd av en massa kollegor och annat som är störande moment under ordinarie arbetstid. Så det kändes bra att komma ifatt lite. Efter jobbet gasade jag ut till klubben för att se hur illa läget är med is och annat. Ja, isen är kvar och gräsmattan var som en swamp. Är väl tjälen som håller på att lossna nu med en alldeles för vattenmättad gräsmatta som följd. Men det går ju i alla fall åt rätt håll.
Tack och lov verkar både bryggor och även flotten klarat av vintern bra men än ska man ju inte ropa hej för islossningen kan dock ställa till det. Men än så länge ser det bra ut, peppar peppar ta i trä...brygga.
En som däremot inte hade något flyt är denna killen...
Bilden är inte den bästa men som ni ser var det någon som kanske var lite väl sugen på hamburgare. Till saken hör också att placeringen av denna snygga parkering är ganska så publik då vägen är starkt trafikerad inte minst på helgerna. Granne ligger ju ställen som Media Markt och Citygross. Så jag var inte ensam om att göra denna upptäckt kan man säga. Då har jag inte ens nämnt alla Burger Kings egna besökare som tittade lite extra på denna parkering. Jaja, så kan det gå när inte haspen är på, eller handbromsen i. Lite skumt dock eftersom just där bilen glidit över kanten finns det heller inga parkeringsrutor. Jaja, nog om det.

Just nu precis trampade nummer 8, Lotta Schelin in 1-0 till Sverige mot Island. Matchen spelas på en ganska så glest befolkad Myresjöhus Arena i Växjö men sänds även på tv4. Matchen går dock inte till historien som någon större landskamp men huvudsaken är att dom vinner tror jag. Tycker dock att det skriks lite mer på planen spelarna emellan än när herrarna spelar. Lite konstigt faktiskt. Hörde att Linn skulle vara bollkalle. Man har ju kallat in, eller tja kanske även tvingat in en massa lokala klubbar och deras flicklag för denna match, både som publik och funktionärer. Så Linn S är bollkalle men har inte sett henne på tv än. Hm, heter det förresten bollkalle om det är ej tjej??? Nä, jag döper här och nu om detta till bollkajsa när det är en kvinnlig bollkalle! Så det så.

Nä, nu ska jag snart iväg och panta burkar och därefter tvätta bilen. E har lovat att laga mat mitt emellan sitt frenetiska spelande av Candy Crash. Men det blir dock inte något avancerat utan ikväll nöjer vi oss med fiskpinnar och potatismos. E var lite sugen på mathavre men där kastade jag vänligt men bestämt in mitt veto. Havre är för hästar....

Även ikväll är det en ny film om Irene Huss men även Green Zoone med Matt Damon. Känns lite som om det kan bli sten, sax och påse för att komma ur detta dilemma. INte för att E bryr sig, hon har ju sitt godistrams att leka med men jag själv måste bestämma vilken film som jag ska se.Usch, snacka om i-landsproblematik. Men men, det som inte dödar härdar.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar