onsdag 3 april 2013

En vanlig grönsaks rika fläkt


Hej hej!

Börjar detta inlägg med en vårig bild som ni ser. Vad ni inte ser är hur skitig fönstret är, men som jag kanske nämnt lovas bot och bättring, dock till helgen. 
Ja solen envisas med att skina men inte direkt värma. Men idag cyklade jag faktiskt till jobbet och tror till och med att man kan hojja hem utan mössa på skallen. Bara det är ju ett säkert vårtecken. 
Ett annat trevligt vårtecken är att min kollega KG idag avslöjade att ja, hon är gravid! Man kommer ju till en viss gräns när man inte kan dölja det längre samtidigt som man liksom inte riktigt kan fråga om det är på det viset eller om personen bara haft en lite för lyxig påsk men mycket...tja..mat.
Men nu nu har vi fått redan på sanningen och nedkomst väntas i början av september. Svamp Bob Fyrkant, eller i sammanhanget Snusk Bob Trekant började snabbt räkna bakåt i tiden för att liksom hitta tidpunkten för när det hela kan ha ägt rum. Ja, sån är han....
 
Jobbet flyter på trots att det är sjukt mycket som händer nu på alla håll och kanter. Tack och lov är det kul och utvecklande men ibland hade det inte varit dumt att klona sig själv känner jag. Nästan lite skönt att isen ligger där den ligger så att 2013 års säsong fått skjuta lite på sig. Hm, nästan som att svära i kyrkan men kunde inte låta bli. Men men, klaga ska man absolut inte göra utan man ska snarare vara glad att man har ett jobb att gå till. 
Funderar lite på hur det går med den generation unga som nu knappt får jobb på McDonalds. Inte så mycket gällande nutiden utan snarare framtiden. Kommer dom någonsin ha möjlighet att liksom gå i pension? Hm, ja det är inte utan att man undrar faktiskt. Redan nu höjs ju ett varningens finger att redan min generation, dvs 70-talisterna också kan få knivigt att gå i pension, ja rent ekonomiskt alltså. Ja, vi får väl se. Jag funderade lite högt där hemma för Elin och kom på att man kanske skulle ta livet av sig på sin 65års dag. Det tyckte hon jag kunde göra om jag nu ville det. Men efter att ha öppnat årets Orange kuvert har vet jag fan inte ens om jag har råd att köpa repet, i alla fall inte om man ska ha ett av kvalitet. Hm, nä så får man heller kanske inte skriva men det är min blogg och mina tokiga idéer som hamnar här.

Nu har en buss skenat i Göteborg hörde jag. Hade inte dom en skenande spårvagn också en gång i tiden?

Jag är inte så hemma inom den kyrkliga världen mer än att jag är konfirmerad och sådant. Har även under en period spelat och musicerat i diverse sakrala sammanhang. Just det här med det sakrala finns det ju gott om. Man kan måla sakral konst, sakralt hantverk eller skriva sakrala låtar och stycken, i folkum psalmer. Kände själv en sakral hantverkare som pysslade med silver, ja silversmed var han och en duktig sådan. Däremot är det sällan vi hör talas om sakral kokkonst. Undrar hur det hade varit egentligen. Man kanske bakar en limpa men den räcker till 500 personer och fisken tar liksom aldrig slut. Jaja, inte vet jag.
Däremot vet jag att det ska grillas hamburgare om en stund. Sakralt eller inte, men nygrillade hamburgare med bacon, dressing och ost helt enkelt är gudomligt gott!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar