fredag 5 april 2013

Blått och gult är inte så fult.

God kväll!
Fredagen började bra men slutade som vanligt med total kaos. Som vanligt smällde det till runt kl 15 och sedan var det bara till att bita ihop fram till 18 tiden. Typiskt som attan men det börjar bli mer regel än undantag nu tyvärr. Dock är ju alla chefer också iblandade men kunden betalar lönen så det är bara att gilla läget. Nåja, eftersom varken jag eller E hade något större planerat så behövde ingen av oss stressa hem från jobbet i alla fall.
Men nu har vi äntligen tagit oss helg i soffan. Vi i den ena soffan och lille kung H har den andra helt för sig själv. Lyxigt värre med andra ord.

Helgen blir lugn men både jag och E ska jobba lite hade vi tänkt. Skulle ju egentligen sjösatt båtarna men eftersom våren fortfarande spelar oss alla ett spratt är den aktiviteten skjuten på framtiden. Om tid och ork finns kanske vi dock drar och tittar på landskampen mellan Sverige och Island imorgon. Avspark klockan 17:00! Det är nog inte bli lapp på luckan men just denna helg är det extra mycket sport i vår lilla stad, inte minst på landslagsnivå. Tidigare ikväll mötte Tre Kronor Slovakien i en träningskamp som Sverige vann med 5-1. Det komiska är att landskapen kallades för ett genrep inför VM men med tanke på att nästan hela laget kommer bytas ut just till VM så känns det som sagt kute komiskt.
Hm, just det undrar var Tre Kronor bor. Damlandslaget bor ju på Statt men vad hockeykillarna bor har jag ingen aning om. Bryr mig inte heller faktiskt.

Nu vet jag förresten vad det fåniga spelet heter som Elin envisas med att spela överallt och ingenstans, det heter Candy Crash. Så vill ni spela är det bara att ladda hem. Sedan får ni ju se om ni också drabbas av denna drog och försvinner in i er egna lilla mupp-värld och får musarm. Eller tycker ni det är skit. Men E har fastnat och då behöver inte jag ha dåligt samvete för att jag kan titta på konstiga tv-program. Jag har till och med lyckats se lite tecknat a la Family Guy och Simpsons tack vare Candy Crash. Program som tidigare var dödsdömda när E var i normaltillstånd. Hm, å andra sidan har jag fått stå ut med Farmen och Bonde söker fru och sådan trams. Men men, nevermind.

Nä, nu tar jag helg!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar