onsdag 10 april 2013

Jag undrar om....

God dagens!

Kom faktiskt på att om exakt 3 månader sitter jag någon helt annanstans, med en helt annan livssituation och med för stunden helt annat sällskap. Hm, ja 3 månader kommer nog gå ganska fort. Vi har redan lämnat ett kvartal bakom oss och det kvartalet minns jag knappt var det tog vägen. Ja, det blir lite annorlunda framöver på olika sätt och vis. Kanske inte direkt livsavgörande men helt klart förändring. Konstigt egentligen vilka olika vägar livet kan ta. Men det är inte så mycket att göra åt. Måste själv ta mig en funderare också, men samtidigt känns det skönt att vara på den platsen om 3 månader och förmodligen då se tillbaka på det som händer och sker nu. Hm, ja jag har helt klart lite att fundera på.

Ett sätt att liksom samla tankar och annat är att bygga och snickra. Ni som läst bloggen ett tag vet ju att det handlat mycket kring jobbet, med all rätt. Men nu när vädret är bättre, solen skiner både varmare och länge har jag faktiskt påbörjat ett nytt litet projekt. Så häromdagen/kvällen släpade jag fram verktygslåda och en massa roliga verktyg.
Några av er har redan börjat gissa och fundera, men alla har haft fel. Det blir ingen ny raket, heller inget nytt flygplan. Har dock fortfarande inte givit upp tankarna om ett flygplan men det får vänta lite. Mallarna är dock kvar men det kom lite i vägen just då, en person kan man säga. Men nä, detta blir något helt annat och faktiskt mycket enklare att bygga.
Hm, fast nu blev jag sugen på att bygga flygplan igen. Nåja, den dagen den sorgen.

Well well, E i all ära men stunder som dessa saknar jag EG som just nu befinner sig på någon tramsig konferens i Göteborg, Sverige framsida som dom så ofta brukar säga. Men jag lär kunna uppdatera EG under resans gång. Ja, vi har lite att fundera på och även E sitter och spånar fram och tillbaka. Det roliga med henne är att det synd och märks ganska så tydligt när inte hissen går riktigt ända upp.
Men hon är rätt söt ändå...
Ja, det kan bli spännande det här och ni kommer säkert få viss uppdatering här på Ekens Hörna, jag lovar. Men just nu måste jag fundera lite själv och under tiden ska jag snickra vidare i solskenet till grannarnas nyfikna blickar. Kan meddela att när man kör med sticksågen här så ekar det i hela området, men va fan det ska höras att man är aktivt.

Nä, dags att se över tillvaron lite och ev ska jag rätta till Helmer som av någon underlig anledning hamnat hälften i och hälften utanför sin lilla hundsäng. Men hundar är ju som hundar, dom kan sova hur dom vill. E vill sova men kan inte, jag kan sova men vill inte...

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar