tisdag 2 april 2013

Första, andra, tredje..inga fler bud....? SÅLD!

Hej hej!
Solen envisas med att skina men samtidigt envisas det att vara kallt. Så det är kallt som fan på natten och ganska så hyfsat på dagen. Effekten är dock att isen inte smälter nämnvärt. Det har nästa gått från ren nyfikenhet till sjuklig besatthet att kolla tjockleken på isen här varje dag. Men det är nog bara att inse fakta att någon segling eller annan vattenaktivitet får vänta till i början av maj. Jaja, that´s life.

Idag var jag faktiskt uppe med tuppen måste jag erkänna. Kände mig hyfsat utvilad och klev upp redan halv 7. E hade redan hjulat ut med H och var mäkta förvånad när jag satt vid köksbordet fullt påklädd, drickandes blåbärssoppa kl 07:10. Det händer inte ofta kan jag meddela. E´s första spontana fråga var "-Är du sjuk?". Men sjuk var/är jag inte utan jag var väl bara pigg och dessutom lite hungrig, därav blåbärssoppan. Däremot tror jag inte att detta kommer bli någon vana utan det handlade nog mer om att jag var rejält utvilad efter helgen.
Annars är det här med frulle inte min melodi och ni som känner mig vet ju det. Däremot brukar jag försöka få i mig något på morgonen när jag är på semester. Det är skumt, men kan ha att göra med att man stiger upp lite senare då. En av de finare frukostutsikterna är nedan. Där kunde man sitta i lugn och ro och dricka juice och äta lokala delikatesser.

Det som var lite synd i detta fall var att glaset till juicen var jävligt litet. För er som känner mig, igen, vet att jag gärna dricker en si så där 3-4 liter om dagen. I glas som dessa blir det ganska jobbigt. Har man dessutom kanske festat lite kvällen innan hade glaset med glädje och utan problem kunnat bytas ut mot en kanna istället. Men men, bara att gilla läget och springa och fylla på hela tiden. Men efter ett tag bytte man strategi helt och stod kvar vid kannan och svepte en 4-5 glas på stället så att säga innan man på nytt fyllde på och tog TVÅ glas med sig till bordet. Ja, man lär så länge man lever.
Men annars är jag och morgonmålet inga bra kompisar och så kommer det nog förbli ett bra tag framöver.

Just det, idag har jag även gjort något dumt. Kastade in ett "skämt"-bud på Tradera mest för skojs skull. Det skulle jag inte gjort för jag vann.... Så detta spektakel kommer nu kosta mig 610kr exkl. frakt. Jag vill i nuläget inte riktigt säga vad det var jag köpte men det kommer nog framöver. Men just nu känns det lite surt faktiskt men jag får helt klart skylla mig själv. Så det är inte bara på riktiga auktioner man måste hålla armar och ben i styr, tänk på det!

Men som sagt, över allt detta elände lyser dock moder sol, kallt!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar