fredag 4 september 2009

Ännu en vecka förbi..

Har ni tänkt på att det alltid kommer en ny dag en ny vecka. Detta följs upp av ytterligare en ny månad och slutligen ett nytt år. Kanske är det så det ska vara och ibland går det så fort att man inte vet riktigt vad tiden tog vägen. Men en sak tror jag faktiskt att man lär sig. Det är att man ska vara mer ödmjuk åt se saker som livet har att ge samtidigt som man nog på ett helt annat sätt ska stanna upp och ta sig tid både för sig själv och för andra som står en nära. Visst, att vara soloperson kan innebära ett visst seende med skygglappar men samtidigt måste man då och då vrida huvudet både till vänster och till höger.

Nä, ja kanske nu ska sluta dra denna sak fram och tillbaka. Vet att det inte tjänar något till att se i backspegeln. Det är bättre att blicka framåt. Om ca fyra veckor kommer jag att få både tid och framför allt ett miljöombyte som i nuläget endast kommer göra mig gott. Ja, det är i alla fall vad jag känner nu. Väl tillbaka börjat en helt ny era och jag står säkert stadigare med fötterna på jorden.

Vet ni, om man ligger ute på en äng mitt i natten och stirrar upp i skyn så kanske man ser en stjärna falla. Vi har ju lärt oss att då ska man önska sig något. En annan version är att någon är död. Men samtidigt tror jag att oavsett vad så har det en viss symbolisk innebörd. Inte för att jag är religiös, ockult eller tror på spöken, men alla saker som sker och händer i vår natur kan man inte förklara. Jag tror heller inte att man SKA ha förklaringar till allt faktiskt.

Helgen är nu här och den börjar med en rivstart. Först ut är en aktivitet med jobbet med sluttid 01:00. Dock är det tveksamt som samtliga stannar så länge men man vet aldrig. Därefter är det dags att för nästa event inom min förening. Även det har en sen sluttid men tyvärr även en tidig starttid. Så på söndag kommer jag förmodligen att ligga som ett kolli vare sig jag vill eller inte. Men det är bara att ta nya tag och försöka masa sig upp på måndag morgon.

Men det viktiga är att det händer och sker saker hela tiden och det finns knappt någon tid alls för att ligga på sofflocket och vela. Så på det viset känns det värt att ha en miljon saker som hela tiden tickar in. Så det så!!

Att hösten är här känns ganska tydligt nu. Det börjar mörkna redan vid halv nio och det är inte läge att traska till jobbet i t-shirt. Men samtidigt finns det ju även en viss charm med hösten. För er som gillar tända ljus och krypa ner i en soffa är denna tid verkligen en högtid.
Tog förresten en promenad igår runt vår lilla centrala sjö. Tänkte att liksom hoppa upp i sadeln igen eftersom jag inte gått där sedan mina kära hundar lämnade mig. Kändes faktiskt ganska okej och var rent av skönt att skingra tankarna lite. Hade faktiskt dragit mig lite för det innan eftersom jag inte riktigt var säker på hur jag skulle tackla de. Ni ska ju veta att ja säkert gått tusen varv med hundarna under alla år och nu gick jag där ensam. Men det kändes som sagt helt okej och det tolkar jag som ytterligare en delseger för att komma vidare i mitt liv.

Nä, dags att vandra vidare även i denna dag…

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar